RSS Feed

Ο ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΣ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΠΟΥ ΑΓΝΟΟΥΜΕ

 

Αποκριάτικο Αξεσουάρ Ανθρώπινος Σκελετός 45x170 cm 04184 | Skroutz.gr

 

Μελετη του σκελετού – BeautyView.gr 

 

Οι περισσότεροι νομίζουν ότι από τη στιγμή που τα κόκκαλα σχηματιστούν παραμένουν  αναλλοίωτα.Η αλήθεια είναι ότι τα οστά  μοντάρονται  και ξεμοντάρονται  συνεχώς, και μέσα σ’ ένα χρόνο ανακυκλώνεται το 10-30% της μάζας τους.

Όμως μετά την ηλικία των 30 ετών αρχίζει να υπάρχει μια ανισορροπία στον ρυθμό γκρεμίσματος και αναστύλωσης των οστών που καταλήγει σε μείωση της πυκνότητάς τους.

Μπλούζα Σκελετός Παιδική | Partygalaxy.gr

Αν εξαφανίζεται το 0,5% της οστικής μάζας κάθε χρόνο, μετά από τρεις δεκαετίες θα έχει χαθεί περίπου το 15% των οστών και κάτι τέτοιο συμβαίνει κατά τη φυσιολογική γήρανση.

Αν όμως εξαφανίζεται το 1% κάθε χρόνο, θα έχει χαθεί το 30% των οστών κάτι που είναι αρκετό για δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα.

Η οστεοπόρωση εμφανίζεται  όταν λείπει από το σώμα το ασβέστιο που είναι το βασικό συστατικό στοιχείο των οστών. Συγχρόνως, το ασβέστιο έχει μεγάλη σημασία για τη σωστή λειτουργία των μυών και του νευρικού συστήματος.

Ενα μέρος του ασβεστίου, γύρω στα 200-350 mg,  χάνεται  καθημερινά στα  ούρα . Το σώμα αντικαθιστά το ασβέστιο  παίρνοντάς το από τη διατροφή.Αυτός ο μηχανισμός είναι αποτέλεσμα του τρόπου με τον οποίο εξελίχθηκε η ζωή.

Τα ψάρια απορροφούν το ασβέστιο που χάνουν από τη θάλασσα,αλλά τα θηλαστικά δεν είχαν αυτή την επιλογή στη στεριά.

Η λύση για τα θηλαστικά ήταν να πάρουν το ασβέστιο από τον σκελετό   και στην συνέχεια να το αναπληρώσουν απο τη διατροφή.

Αν όμως  δεν υπάρχει αρκετό  ασβέστιο στη διατροφή,η φθορά δεν αποκαθίσταται και τα κόκαλα γίνονται πορώδη.

Το πρόβλημα δεν γίνεται αντιληπτό διότι δεν υπάρχουν συμπτώματα.Τελικά, ύστερα από μερικές δεκαετίες,μπορεί κάποιος πάθει ένα κάταγμα και να πληροφορηθεί από το γιατρό ότι πάσχει από οστεοπόρωση.

Μη νομίζετε όμως ότι αν υπάρχει αρκετή ποσότητα ασβεστίου στη διατροφή, θα προλάβετε την οστεοπόρωση.  Στην Πραγματικότητα, Το Θέμα Δεν Είναι Πόσο Ασβέστιο Υπάρχει Στη Διατροφή Αλλά Πόσο Απορροφά Το Σώμα.

Από το ίδιο φαγητό, ένα παιδί μπορεί να απορροφήσει το 50% του ασβεστίου και ένας ενήλικας μολις το 15%.

Η απορρόφηση του ασβεστίου εξαρτάται από διάφορους παράγοντες και κυρίως από τη ποσότητα της βιταμίνης D που διαθέτει ο οργανισμός.

Για να απορροφηθούν τα 200-350 mg ασβεστίου  που έχει ανάγκη το σώμα, πρέπει να υπάρχει ικανοποιητική παραγωγή βιταμίνης D,  η οποία δυστυχώς μειώνεται με την πάροδο των δεκαετιών. 

σκελετός

Αλλά ακόμα κι αν πίνουμε 4 μπουκάλια γάλα τη μέρα, κι η διατροφή μας στηρίζεται, κατά κύριο λόγο, στα γαλακτοκομικά  δεν θα αποφύγουμε την οστεοπόρωση στην περίπτωση που είμαστε ξαπλωμένοι όλη μέρα στο κρεβάτι.

Το ασβέστιο τοποθετείται στα κόκαλα μόνον όταν τρέχουμε  και φαίνεται τελικά ότι η οστεοπόρωση είναι μια προσαρμογή του οργανισμού στις συνθήκες  ζωής .

Αποτέλεσμα εικόνας για Οι Ρώσοι κοσμοναύτες

Οι Ρώσοι κοσμοναύτες που έζησαν στο διάστημα αρκετούς μήνες είχαν εκτεταμένη απώλεια οστικής μάζας και επιστρέφοντας στη γη μετα φέρονταν με καροτσάκι.Και βέβαια, ένα μακρυνότερο ταξίδι στο διάστημα,αν ποτέ γίνει  θα αφήσει ανάπηρο το πλήρωμα για πάντα. Ειναι το καθεστως μικροβαρυτητας η αιτια. Γι αυτο μαθαινουμε να στεκομαστε ορθιοι αν δεν περπαταμε. 

Αποτέλεσμα εικόνας για τρεχουμε

Το περπατημα  είναι το κλειδί για την πρόληψη της οστεοπόρωσης.Οι σημερινές πρωτόγονες φυλές έχουν πιο γερά κόκαλα από τον σύγχρονο άνθρωπο, παρότι δεν καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα, και άρα δεν παίρνουν πολύ ασβέστιο από τη διατροφή τους, ολη την μερα τρεχουν. Αντίθετα, ο σύγχρονος  άνθρωπος που καταναλώνει περισσότερο ασβέστιο,πάσχει από οστεοπόρωση επειδή κάνει καθιστική ζωή. Όταν συγκρίνονται κόκαλα καθιστικών και αθλητών υπάρχει μεγάλη διαφορά στη πυκνότητά τους  Συμπέρασμα :

Φροντίζετε την διατροφή σας αλλά μαθετε να περπατατε καθημερινα . Το περπατημα  είναι που διεγείρει την εναπόθεση του ασβεστίου στα κόκκαλα.

Ο,τι αυξάνει τις δυνάμεις που ασκούνται πάνω στα κόκαλα.Η άσκηση με βάρη το ίδιο και το τρέξιμο ή το γοργό  βάδισμα Από τις καλύτερες ασκήσεις είναι το ανέβασμα απ τις σκάλες

Οχι τόσο το κατέβασμα , γιατί επιβαρύνει τα γόνατα μας. .

Οι πρωτόγονες φυλές έχουν γερά κόκαλα όχι μόνο λόγω αυξημένης  φυσικής δραστηριότητας αλλά κι επειδή καταναλώνουν μόνον όσο νάτριο υπάρχει εκ φύσεως στη τροφή. 

Όμως τα τρόφιμα του σύγχρονου ανθρώπου είναι πλημμυρισμένα με χλωριουχο νατριο. Για Κάθε 2,5 Γρ. Νατρίου Που Εισέρχονται Στο Σώμα, Χάνονται   50 Mg Ασβεστίου.

Αν αυτό συμβαίνει κάθε μέρα, σε 20 χρόνια μια γυναίκα θα έχει χάσει θεωρητικά  365 γρ. ασβεστίου  δηλαδή το μισό  σκελετό της.

Όσο για τους άνδρες, πριν μερικές δεκαετίες εθεωρείτο ότι η οστεοπόρωση σπάνια τους επηρέαζε. Ομως τα πράγματα έχουν σήμερα αλλάξει. Οι άνδρες κινδυνεύουν επίσης από οστεοπόρωση διότι δεν κάνουν πια τις βαριές δουλειές του παρελθόντος.Φυσικά ο άνδρας έχει πλεονέκτημα απέναντι στη γυναίκα διότι στην ηλικία των 30 ετών ο μέσος ανδρικός σκελετός ζυγίζει 1 κιλό ενώ ο γυναικείος 750 γρ.Έτσι ο άνδρας εμφανίζει οστεοπόρωση 10-12 χρόνια αργότερα από τη γυναίκα η οποία χάνει μεγάλο μέρος της οστικής μάζας μετά την εμμηνόπαυση λόγω μειωμένης παραγωγής οιστρογόνων.

Όλοι κινδυνεύουμε να αναπτύξουμε οστεοπόρωση καθώς μεγαλώνουμε. Αυτό εξηγεί γιατί τα ηλικιωμένα άτομα είναι πιο πιθανό να υποστούν ένα κάταγμα όταν πέσουν κάτω

Μια γυναίκα είναι σε κίνδυνο ή αν είχε πρόωρη εμμηνόπαυση  δηλαδή  πριν την ηλικία των 45 χρόνων ή αν έκανε υστερεκτομή χειρουργική αφαίρεση της μήτρας με σύγχρονη αφαίρεση της μιας ή και των δυο ωοθηκών. 

Η άσκηση διατηρεί τα κόκαλα ισχυρά. Έτσι, οποιοσδήποτε δεν ασκείται, ή έχει κάποια πάθηση ή ανικανότητα που κάνει την άσκηση δύσκολη, θα έχει την τάση να χάνει ασβέστιο από τα κόκαλά του και έτσι είναι πιο πιθανό να αναπτύξει οστεοπόρωση.

Η δίαιτα που δεν περιλαμβάνει αρκετό ασβέστιο  υποβοηθεί την ανάπτυξη της οστεοπόρωσης Το κάπνισμα μειώνει το επίπεδο των οιστρογόνων στις γυναίκες και μπορεί να προκαλέσει πρόωρη εμμηνόπαυση.Το αλκοόλ σε οποιαδήποτε μορφή κρασί , μπύρα, ούζο ουίσκι,  μειώνει την ικανότητα των ειδικών κυττάρων να παράγουν κόκαλο .

Η λήψη κορτιζόνης για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να προκαλέσει οστεοπόρωση. Οσοι είχαν κάταγμα low impact είναι σε μεγαλύτερο κίνδυνο να πάθουν ξανά κάταγμα.

Επίσης, οι άνδρες και οι γυναίκες που παρουσιάζουν μείωση του ύψους των λόγω καταγμάτων  στους σπόνδυλούς των – οστά της σπονδυλικής στήλης – είναι σε κίνδυνο.

Στα κόκαλα ανθρώπων που πάσχουν (;) από δύο σπάνιες νόσους,

τη  σ κ λ η ρ ο σ τ έ ω σ η  και 

τη νόσο V a n  B u c h e n,

ανακάλυψαν οι επιστήμονες το μυστικό για τη θεραπεία  της οστεοπόρωσης. 

Η σκληροστέωση  περιγράφηκε σε 100 ολλανδικής καταγωγής άτομα (Μπόερς) που ζουν στη Νότια Αφρική, ενώ  Η νόσος Van Buchen παρατηρήθηκε σε 30 άτομα που ζουν σε ένα ψαροχώρι της Ολλανδίας.Τα άτομα που πάσχουν από αυτές τις νόσους έχουν ποιότικη οστική μάζα δεν παθαίνουν κάταγμα     ούτε  μετά από ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα.

Η ποιότητα των οστών αυτών των ατόμων  οφείλεται  σε μετάλλαξη στο γονίδιο sost, το οποίο παράγει την πρωτεΐνη  σκληροστεΐνη, η οποία επεμβαίνει στο ρυθμό της οστικής αναδόμησης και ειδικά στην οστική ανάπλαση και δίνει στους οστεοβλάστες την εντολή να σταματή σουν τη δημιουργία οστού. Η απουσία της πρωτεΐνης αυτής αφήνει το κόκαλο να συνεχίζει να δημιουργείται,Το γεγονός ότι η απουσία της σκληροστεΐνης οδηγεί στη δημιουργία οστού ώθησε τους επιστήμονες να αναζητήσουν θεραπεία της οστεοπόρωσης με την αναστολή της παραγωγής της σκληροστεΐνης,κάνοντας χρήση της τεχνολογίας των μονοκλωνικών αντισωμάτων.

Σε πειράματα που έγιναν σε ζώα παρατηρήθηκε ότι με την αναστολή της δράσης της σκληροστεΐνης  αυξήθηκε η οστική μάζα.

Και τελικά τί κάνουμε;

Τρώμε ισορροπημένα με καλής ποιότητος πρωτεϊνη ψάρι  συνήθως και ευκαιριακά  κόκκινο κρέας.

Προτιμούμε τα καλής ποιότητος λαχανικά και τα φρούτα εποχής.

Μόνον εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο.

Ιχθυέλαιο 

Πίνουμε  καθαρό αποχλωριωμένο νερό, και περπαταμε καθημερινα 2-3 χιλιομετρα την ιδια ωρα, ετσι σαν φαρμακο.

Απλα πραγματα, και τοσο δυσκολα.

Χαιρετε.


 

Advertisement

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: