RSS Feed

Daily Archives: 7 Ιουνίου, 2016

ΜΑΥΡΟΜΑΤΙΚΑ ΦΑΣΟΛΙΑ..ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΕ..

 

 

alt

 

 

 

 

 

Στις νότιες πολιτείες των ΗΠΑ τα μαυρομάτικα θεωρούνται το πιάτο του φτωχού και συμβολίζουν την ..ταπεινότητα. 

Η ιστορία τωρα μας πληροφορεί πως την εποχή του εμφυλίου πολέμου , οι γιάνκηδες ,έκαψαν όλες τις καλλιέργειες εκτός από τα μαυρομάτικα, που θεωρήθηκαν άνευ αξίας, γιατί μέχρι τότε τα έδιναν για τροφή στα ζώα.

Οι Νοτιοι, στα όρια της λιμοκτονίας, επέζησαν,τρώγοντας το ταπεινό όσπριο, Το Φασόλι Της Αγελάδας,όπως ονομαζόταν.

Ταπεινά αλλά πολύτιμα διατροφικα ,τα μαυρομάτικα  φασόλια, προσφέρουν πολλά καλά στον οργανισμό μας.Με έχει εντυπωσιάσει το γεγονός ότι.. μία μερίδα μαυρομάτικα φασόλια παρέχει τόση ποσότητα πρωτεΐνης οση και μισή μπριζόλα…ή ένα μεγάλο σκουμπρί, ή 5 σαρδέλλες.

Συνδυάζουν δύο πολύ σημαντικές ιδιότητες: δεν επιβαρύνουν με άχρηστες θερμίδες, και είναι θησαυρός σε θρεπτικά συστατικά.Μία κούπα μαυρομάτικα φασόλια,καλύπτει το 45% των καθημερινών μας αναγκώνσε φυτικές ίνες, το 58% σε πολύτιμο φυλλικό οξύ και το 31% σε πρωτεΐνες.

Επιπλέον, η θειαμίνη, δηλαδή η βιταμίνη Β1, που παρέχουν άφθονη,είναι σημαντική για τη λειτουργία των εγκεφαλικών κυττάρων,τη διατήρηση της μνήμης και των γνωστικών ικανοτήτων. 

Μία κούπα βρασμένα μαυρομάτικα φασόλια κάπου 170 γρ. δεν ξεπερνά τις 200 θερμίδες, όχι που πρέπει να τις υπολογίζουμε , απλά για την ιστορία τις αναφέρω.

 

 

 

 

 

 

alt

 

 

 

 

Σχετική εικόνα

 

 

 

Όπως όλα τα όσπρια, και τα μαυρομάτικα, έχουν αρκετή λυσίνη και θρεονίνη, αμινοξέα  απαραίτητα για τον σχηματισμό των πρωτεϊνών.Όταν τα συνδυασουμε με ρύζι που περιέχει  μεθειονίνη ,  κάνουν έναν τέλειο θρεπτικό σύνολο, που μας δίνει σωστές και καθαρές  πρωτεΐνες , έναντι του κρέατος που δυστυχώς βρίθει ορμονών, και τοξικών καταλοίπων 

επαναλαμβάνουμε

μια μερίδα μαυρομάτικα δίνει τόση πρωτεΐνη όση θα παίρναμε από μισή χοιρινη  μπριζόλα 

 

 

 

 

alt

 

 

 

Οταν τρώω μαυρομάτικα , τα συνδυάζω, με σταρένιο ψωμί, και ελιές δικές μου Δεν έχετε ιδέα γιατί πράμα σας λέω.

 

 

 

alt

 

 

 

Τα αμπελοφάσουλα στην πράσινη, τρυφερή τους μορφή, μας προσφέρουν πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως κάλιο, χαλκό, ασβέστιο, φώσφορο, μαγγάνιο, σίδηρο σε..υψηλή περιεκτικότητα .

 

 

 

Σαλάτα αμπελοφάσουλα…τούρμπο | Athens Voice

 

 

 

Είναι πηγή του πολύτιμου φυλλικού οξέος, και περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες που βοηθούν στη μείωση της..κακής χοληστερόλης, καθώς και αναστολείς της πρωτεάσης, οι οποίοι εμποδίζουν , θεωρητικά πάντα, για να μη τρελλαθούμε κιόλας,  την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων. 

Δίνουν ακόμα.. άφθονη βιταμίνη Β1 θειαμίνη,  που βοηθά στην παραγωγή ενέργειας και στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου.. όπως είπαμε πιό πάνω. 

 

 

 

 

alt

 

alt

 

 

 

Καλό θα είναι να αγοράζουμε  μαυρομάτικα ελληνικής προέλευσης ,γιατί άλλο τα δικά μας κι άλλο, ειδικά τα χύμα που μας έρχονται απ το…Περού..Οχι πως δεν είναι καλά, αλλά απευθύνονται στους Περουβιανούς,που έχουν, όπως και να το κάνουμε, άλλο φαινότυπο.

Στη χειρότερη περίπτωση να είναι απ τη γειτονική μας τουρκία( υπόμονή κανείς δεν ξέρει…για πόσο ακόμα..θα..εξάγωνται.).

Χαιρετε..

 

 

alt

 

 

Αρέσει σε %d bloggers: