RSS Feed

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΣΚΕΙ…ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ…ΜΕ ΑΓΑΠΗ

Τον Δεκεμβριο που μας πέρασε,

δημιουργήθηκε και πάλι ένα θεμα,

σχετικα με τους γάμους ομοφυλοφιλων.

Διαβασα σε σχετικο δημοσιευμα του¨θεματος¨

 

¨Με αφορμή τις δηλώσεις του υπουργού Δικαιοσύνης

Χαράλαμπου Αθανασίου ότι η σημερινή κυβέρνηση

( αναφερεται στην Νεα Δημοκρατια)

¨σέβεται τη φύση του ανθρώπου¨ και ότι, ως εκ τούτου..

δεν προτίθεται να ¨θεσμοθετήσει¨

το γάμο των ομοφυλοφίλων,

ο καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου

Ν. Κ. Αλιβιζάτος,

( η προσωπικοτητα που προτεινε ¨το Ποταμι¨για… Προεδρο Δημοκρατιας)

 έκανε την ακόλουθη δήλωση:

Ως εκ των συνηγόρων των προσφευγόντων

στην υπόθεση Βαλλιανάτου κ.ά. κατά Ελλάδος,

διαπιστώνω με λύπη ότι ο αρμόδιος υπουργός συγχέει

το γάμο των ομοφυλοφίλων με το ..σύμφωνο συμβιώσεως.

Η Ελλάδα καταδικάσθηκε πέρσι μόνο για το δεύτερο,

όταν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Στρασβούργου,

σε μείζονα μάλιστα σύνθεση, έκρινε ότι

η θέσπισή του συμφώνου,με το ν. 3719/2008,

αποκλειστικά και μόνον

για τα ετερόφυλα ζευγάρι συνιστά αθέμιτη διάκριση

σε βάρος των ομοφυλόφιλων.

 

Δεν μπορω παρα να ανατρέξω σε σχετικο δημοσιευμα

του 2008, του Ελευθερου Τυπου,

και σε συνεντευξη  του Μητροπολιτου Ναυπάκτου

στον Δημοσιογραφο Παν. Μπαϊλη,

στον οποίο ,ο πολυγραφότατος ¨Θεολόγος¨

Μητροπολιτης Ναυπάκτου Ιεροθεος,

μιλησε με εναργεια, απλοτητα, εμπειρια,

και ¨θεραπευτικη¨διαθεση

για επικαιρα θεματα,

( της εποχης εκεινης, αλλα και γιατι όχι και της σημερινης) 

 όπως την πορνεια, την μοιχεια, την ομοφυλοφιλια,

το συμφωνο ελευθερης συμβιωσης,

αλλα και για την …φιλαργυρια των κληρικων.

Αξιζει να μελετησει κανεις το κειμενο της συνεντευξης αυτής,

που όπως ειπαμε δοθηκε πριν 6 χρονια..

 

Η Εκκλησία, η Πολιτεία και

το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης.

Δεν μπορώ να το καταλάβω,

αφού η συμβίωση δύο ανθρώπων δεν είναι ελεύθερη,

επειδή έχει αυτοδεσμεύσεις,

και η αγάπη δεν μπορεί να κλεισθεί σε σύμφωνα,

σε συμβολαιογραφικά κείμενα..

Πάντως, για την Εκκλησία, και για μας,

είναι το ίδιο ο πολιτικός γάμος

και το σύμφωνο ελεύθερης συμβίωσης.

Για την Εκκλησία οι σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων

δεν τίθενται απλώς σε συναισθηματικό, βιολογικό,

νομικό ή ηθικό επίπεδο

αλλά, κυρίως, σε θεολογικό.

Κάθε πράξη, χωρίς την ευλογία του Θεού, είναι ανευλόγητη,

είναι εκτός της Χάριτος.

Ο έξω της Εκκλησίας χώρος,

είναι χώρος της πτώσεως.

Επειτα, στη γλώσσα της Αγίας Γραφής

 οι λέξεις πορνεία και μοιχεία..

δεν δηλώνουν μόνο τη σεξουαλική συμπεριφορά,

αλλά και την αποστασία και απομάκρυνση

του ανθρώπου από τον Θεό,

είτε είναι εκτός της Εκκλησίας είτε εντός της Εκκλησίας.

Πάντως, η Πολιτεία είναι υποχρεωμένη

να ρυθμίζει θέματα που αφορούν στους ανθρώπους

που δεν ανήκουν στην Εκκλησία ή ανήκουν σε αυτήν

αλλά επιλέγουν άλλον τρόπο ζωής.

Ο γάμος μεταξύ ομοφυλοφίλων;

Από την αρχαιότητα, σύμφωνα με τον ορισμό του νομοθέτη

Μοδεστίνου (2ος-3ος αιώνας μ.Χ.),

γάμος καλείται ένωσις ανδρός και γυναικός,

συγκλήρωσις του βίου παντός, θείου τε

και ανθρωπίνου δικαίου κοινωνία.

Ετσι, η Εκκλησία, δεν μπορεί να αποδεχθεί

για τα μέλη της ομοφυλοφιλικό γάμο ή

ομοφυλοφιλικές σχέσεις.

Επίσης, η Εκκλησία δεν μπορεί να δεχθεί

Αμφι-φυλο-φιλικές και πολυγαμικές σχέσεις.

Πρόκειται γιαπνευματικές αρρώστιες.

Βέβαια, άλλο είναι η αρρώστια και

άλλο ο άρρωστος άνθρωπος.

Αγαπούμε τον πνευματικά άρρωστο άνθρωπο

και προσπαθούμε να τον θεραπεύσουμε.

Ο Ντοστογιέφσκι έγραφε ότι Στάρετς είναι εκείνος

που αγαπά αυτόν που αμάρτησε πιο πολύ.

Αυτό έκανε και ο Χριστός.

Πρέπει να μάθουμε να ασκούμε θεραπευτική

ποιμαντική με αγάπη,

παρά να καταδικάζουμε τους ανθρώπους.

Τον εαυτό μας καταδικάζουμε με την αρετή της αυτομεμψίας.

 

Εκκλησία και εθνικά θέματα…

Η Εκκλησία άσκησε τα εθναρχικά της καθήκοντα

σε δύσκολους καιρούς,

όταν δεν υπήρχε κράτος ή όταν δεν υπήρχε

νόμιμη κυβέρνηση,

 και τότε έπαιξε σημαντικό ρόλο.

Στις δημοκρατικές περιόδους,

 προτεραιότητα για την επίλυση των θεμάτων

έχουν η πολιτική και η διπλωματία,

 που τις ασκεί η υπεύθυνη κυβέρνηση.

Ο,τι βοηθά στην καλή έκβαση της υποθέσεως αυτής είναι καλό.

Πάντως, εμείς οι κληρικοί

πρέπει να σκεπτόμαστε περισσότερο εκκλησιαστικά,

 παρά πολιτικά.

Η Εκκλησία είναι πάνω από τα έθνη και τις πατρίδες,

χωρίς να τα καταργεί.

Τελικά, αποβλέπουμε σε μιαν.. αταξική κοινωνία,

με τη βίωση της εκκλησιαστικής και πνευματικής ζωής.

Κάποτε θα καταργηθούν και τα έθνη και οι πατρίδες,

θα παραμείνει μόνον η Εκκλησία

 

 

Τι λείπει από την Εκκλησία σήμερα;

Η Εκκλησία είναι Σώμα Χριστού,

έχει το πλήρωμα της Χάριτος και

δεν της λείπει απολύτως τίποτε.

Οταν φαίνεται ότι κάτι λείπει,

αυτό πρέπει να αποδοθεί στους… κληρικούς,

όταν δεν έχουν εκκλησιαστικό φρόνημα.

Ετσι, αν κάτι λείπει από πολλούς ή μερικούς κληρικούς σήμερα,

είναι το ιεραποστολικό φρόνημα,

το θυσιαστικό ήθος,

το ομολογιακό πνεύμα και η ποιμαντική διακονία,

όταν οι ίδιοι εκκοσμικεύονται και

συμπεριφέρονται σαν κοσμικοί ηγέτες.

Πολλοί θέλουν να ζουν από την Εκκλησία,

να λαμβάνουν αξιώματα, θέσεις, εξουσία,

οικονομικές απολαβές και

 δεν θέλουν να ζουν για την Εκκλησία.

Αυτό κοστίζει και δημιουργεί προβλήματα

και στην Εκκλησία

και στην κοινωνία.

 

Αυτά ειπε ο Μητροπολιτης Ναυπάκτου το 2008.

Εχω την εντυπωση, ότι εάν ερωτάτο και σημερα,

δεν θα αλλαζε το παραμικρό.

Αλλωστε οι απόψεις του είναι αποψεις της Εκκλησιας,

κι αυτές δεν αλλαζουν, παραμενουν σταθερες

στο βαθος του χρόνου..

Χαιρετε.

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: