RSS Feed

ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ..ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ..

Ο Ιησούς με την παραβολή του Τελώνη Και Του Φαρισαίου

απευθύνεται σε εκείνους που

από μόνοι τους πιστεύουν ότι είναι… δίκαιοι και ευσεβείς. 

Ο τρόπος που προσεύχονται υπογραμμίζει και το

πώς βλέπουν τον εαυτό τους.

Ο Φαρισαίος «Νηστεύει δις του Σαββάτου και

αποδεκατεί πάντα όσα κτάται».

Είναι ξεχωριστός, ανώτερος.

Προβάλλεται ως πρότυπο ζωής.

Στην ουσία, δεν λατρεύει παρά τον… εαυτό του.

Ουαί υμίν τοις Φαρισαίοις, ότι αποδεκατούτε το ηδύοσμον

και το πήγανον και παν λάχανον,

και παρέρχεσθε την κρίσιν και την αγάπην του Θεού (Λουκ. 11, 42).

Η σχέση του με τον Θεό αποτελεί προέκταση της λατρείας

για τον εαυτό του.

Είναι πνευματικά νεκρός, και στους πνευματικά νεκρούς

ταιριάζουν τα λόγια του Ιησού

προς τον μαθητή που ζήτησε να πάει να θάψει τον πατέρα του:

Ακολούθει μοι, και άφες τους νεκρούς θάψαι τους εαυτών νεκρούς (Ματθ. 8, 22).

Ο Τελώνης, Απ Την Άλλη Μεριά Είναι Ο Συντετριμμένος Άνθρωπος

Που ζητά το έλεος του Θεού.

Είναι ο ταπεινωμένος που συναισθάνεται το μυστήριο του..

¨Ούτις¨ να μην είσαι κανείς.

 Εξ ου και η επίκληση:

Ο Θεός ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ..

Η συντριβή όμως της εικόνας του εαυτού,

και η συνακόλουθη έλκυση της χάριτος

είναι  κατάσταση που δίδεται άνωθεν.

Και το ¨ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ¨ είναι ακριβώς

η φράση που ελκύει τη χάρη.

Γι’ αυτό και ο τελώνης δικαιώνεται.

Οι τελώνες και οι αμαρτωλοί.. πλησιάζουν τον Ιησού

ενώ οι Φαρισαίοι και οι Γραμματείς γογγύζουν (Λουκ. 15, 1-3).

Ποιος θα περίμενε ..να εκθειάζεται και

να δικαιώνεται ένας τελώνης,

βίαιος και  άρπαγας, και να μένει αδικαίωτος ο Φαρισαίος,

το υπόδειγμα της αρετής και της ορθής πίστης;

΄Όμως η καταληξη της παραβολής είναι το μέτρο και των δύο.

Η ταπεινοφροσύνη του ενός και η αλαζονεία του άλλου

καθορίζουν τη σχέση τους με τον Θεό.

Η χάρη του Θεού δεν χαρίζεται σε κάποιους εκλεκτούς

με άμεμπτη ηθική.

Η ταπεινότητα πάντα βρίσκει το δρόμο της.

Ο Ιησούς, ως κατακλείδα, στην παραβολή του τελώνη

και του Φαρισαίου, μας λέει..

Πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται,

ο δε ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται.

Ο τελώνης αναζητά τον εαυτό του μέσα στην πραγματική ταπείνωση,

ως περιεχόμενο ζωής.

 Χάνει την επιφανειακή ζωή του για να ξαναβρεί

το πραγματικό βάθος της. 

Αινιγματικά Λόγια Του Ιησού:

Ος γαρ αν θέλη την ψυχήν αυτού σώσαι, απολέσει αυτήν·

ος δ’ αν απολέση την ψυχήν αυτού ένεκεν εμού,

ευρήσει αυτήν (Ματθ. 16, 25).

Τούτο δεν έχει τον χαρακτήρα ανταμοιβής.

Αποκαθιστά Τη Σχέση Του Ταπεινού Με Τον Θεό,

Και Η Αποκατάσταση Της Σχέσης αυτής..

Ανακαινίζει Και Μεταμορφώνει.

Να ξεχασουμε λιγο τον παραλογισμο της πολιτικης σκηνης..

Να αναλογισθουμε αν ειμαστε mutatis mutandis στη θεση του φαρισαιου

( που μαλλον ειμαστε) και να ψάξουμε γυρω μας, διπλα μας,

 ( και γιατι όχι μεσα μας) να βρουμε τον τελώνη, που φωναζει

Ο Θεός ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ..Χαιρετε.

 

 

 

 

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

One response »

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: