RSS Feed

ΚΟΡΤΙΖΟΛΗ…ΑΝ ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ, ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΤΕ..

Αποτέλεσμα εικόνας για κορτιζόλη

 

 

 

Η κορτιζόλη ,ειναι η  ορμόνη του στρες. 

Το πρώτο που κάνει ,είναι να αυξήσει αμέσως τη γλυκόζη στο αίμα, διασπώντας το γλυκογόνο , που είναι αποθηκευμένο στο συκώτι.Ειναι ένας μηχανισμός επιβίωσης, χαριζοντας μας  και μιαν ήπια ευφορία.

 

Σχετική εικόνα

 

 

Αυξάνεται π ά ν τ α   όταν υπάρχει stress για οποιοδήποτε λόγο.Όπως  ασθένεια, πυρετός,  πόνος, μια χειρουργική επέμβαση, μυϊκή εξάντληση υπογλυκαιμία  άγχος.

Μπορεί η κορτιζόλη να είναι πολυτιμη στις περιπτώσεις της φυσικής απειλής και του στρες αλλά κ α τ α ν τ α  καταστροφικη όταν βιωνουμε μια  κατάσταση μόνιμου άγχους.

Το σώμα απελευθερώνει συνεχώς αποθεματα ενέργειας ,πραγμα που αυξάνει τις πιθανότητες ασθενειών που σχετίζονται με το μεταβολισμό, όπως ο  δ ι α β ή τ η ς   και η παχυσαρκία.

Έτσι η κορτιζόλη δημιουργει Προβλήματα στον ύπνο, υποτονικη αντίδραση του ανοσου συστήματος, ανωμαλίες στο ζαχαρο ακόμα και αύξηση του κοιλιακού λίπους.

Αυξάνει την όρεξη και το βάρος. Θεωρείται διαβητογόνος , αποδυναμώνει τη διαχείριση της γλυκόζης και προκαλει  αντίσταση στην ινσουλίνη, μια κατάσταση που μπορεί να εξελιχθεί σε διαβήτη τύπου ΙΙ 

 

 

 

Έρευνα έδειξε πως πιθανότατα το 64% ανθρώπων, που έχουν πληγεί με καταστροφικά γεγονότα στη ζωή τους, εχουν  αναπτυξει διαβητη, που ατυχως αγνοουν μεχρι να τους κάνει το πρωτο    χτυπημα, που είναι δυσκολα αναστρεψιμο. Αυτό δείχνει τον καταστροφικό ρόλο που μπορεί να παίζει το άγχος  οταν το αφηνουμε να εξελιχθει.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για οστεοπόρωση

 

 

Ένα άλλο κακό , είναι ότι με το χρονιο αγχος αποδομείται ο μυϊκός ιστός,επειδή τα αμινοξέα μετατρέπονται σε γλυκόζη. Η μυϊκή μάζα ελαττώνεται,ενώ εγκαθισταται σταδιακα  οστεοπορωση κι εδώ δεν κανουν τιποτα τα γαλακτοκομικά και η ασκηση.Το δέρμα μοιαζει γερασμένο εξ αιτιας καταστροφης του  κολλαγόνου.Με την ισχυρή παρουσία της κορτιζόλης, το λίπος έχει την τάση να συγκεντρώνεται στον τράχηλο και τον κορμό.

Μια άλλη εξαιρετικα ζημιογόνος ιδιοτητα της κορτιζόλης είναι ότι σαμποταρει τους υποδοχείς της  βιταμίνης D ,που είναι μια στεροειδής ορμόνη, όπως και η κορτιζόλη.

Ως γνωστον οι ορμόνες για να λειτουργήσουν στο κύτταρο, χρειάζονται υποδοχείς. Έτσι, ανεξάρτητα του πόσο βιταμίνη D λαμβάνουμε από τη διατροφή και τον ήλιο, εάν δ ε ν  υπάρχουν   υποδοχείς μένει ανενεργή ,αποδομείται και απομακρύνεται από τον οργανισμό. Η κορτιζόλη λοιπόν, εκτος των άλλων, μ ε ι ώ ν ε ι   και την αποτελεσματικότητα των υποδοχέων της βιταμίνης D. 

Κ α τ α σ τ έ λ λ ε ι   το ανοσο σύστημα, και κυρίως τα λεμφοκύτταρα.  Με αποτελεσμα να γινεται κάποιος επιρρεπης  στις λοιμώξεις. Αυτή την αρνητική δράση της κορτιζόλης αντιμετωπίζει μία άλλη ορμόνη, η εξαιρετικά πολυτιμη¨μητερα¨ ορμονη άλλων 40 ορμονων η DHEAΗ αλληλεπίδραση των δύο ορμονών είναι που επιτρέπει στο ανοσο σύστημα να λειτουργεί φυσιολογικά, ακόμα και σε περιόδους μεγάλου στρες. Ωστόσο, η παραγωγή της DHEA μειώνεται με την ηλικία. Ένα άτομο ηλικίας 70 ετών, παράγει το 10-20% της ποσότητας της DHEA που παράγει ένας 30άρης. Η μειωση ή ακομα χειρότερα η έλλειψή της DHEA σε προχωρημένες ηλικίες. ¨βοηθα¨ την κορτιζόλη να εξουδετερώσει τα ουδετερόφιλα, με συνέπεια να καταντα εξαιρετικά επικίνδυνο το στρες για τους ηλικιωμένους.

Ανάμεσα σ’ όλα τα άλλα δεινά, αποτελεί και κίνδυνο και για την καρδιά.Το Χρόνιο Στρες μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του κινδύνου για καρδιακή προσβολή, ή εγκεφαλικό 

Πρόσφατα,  αποκαλυφθηκε η σχεση  χρόνιου στρες και καρδιακής  νόσου. Εξ αλλου, ως φαινεται υψηλά επίπεδα κορτιζόλης αυξάνουν σημαντικά τον καρδιαγγειακό κίνδυνο. Το στρες, είναι, ίσως , ο  ισχυρότερος παράγοντας κινδύνου για καρδιακά προβλήματα. Τέλος, η κορτιζόλη μπορεί να προκαλέσει προβλήματα  στο γαστρεντερικό .Το πόσο κακό κάνει η υπερβολική έκκριση κορτιζόλης φαίνεται από το γεγονός ότι προκαλεί το σύνδρομο Cushing.

Να σημειωθεί τέλος ότι το χρόνιο στρες είναι δυνατόν να εξαντλήσει κάποια στιγμή τα επινεφρίδια, και να μην μπορούν να παράγουν αρκετή κορτιζόλη ,και άλλες ορμόνες όπως είναι η αδρεναλίνη και η αλδοστερόνη.

Σ’ αυτή την κατάσταση εμφανίζεται η λεγόμενη “κόπωση των επινεφριδίων” που οδηγεί στο σύνδρομο χρόνιας κόπωσης.

 

 

 

Μέχρι στιγμής ελάχιστες μελέτες έχουν γίνει για το αν η κορτιζόλη μπορεί να μειωθεί παίρνοντας μέτρα κατά του στρες.

Ο ¨κιρκάδιος ρυθμός¨ της κορτιζόλης ρυθμίζεται από το ρυθμό ύπνου – ξυπνήματος. Οι εκκρίσεις χαρακτηρίζονται από μικρή αύξηση το πρωί η οποία κορυφώνεται γύρω στις 8 π.μ. Κατόπιν αρχίζει σταδιακά να μειώνεται μέχρι τα μεσάνυχτα όπου τα επίπεδα της κυκλοφορίας είναι τα μικρότερα. Για τους ενήλικες οι φυσιολογικές τιμές είναι 8-24 mg/dl από τις 8 μέχρι τις 10 το πρωί και 2-17 mg/dl από τις 4 μέχρι τις 6 το απόγευμα

Κάποιοι Τρόποι με τους οποίους μπορει να μειωθει η κορτιζόλη Να αποκτησουμε τη συνηθεια να ακουμε  μουσική.Η μουσική που ακούτε αυτή τη στιγμη, δεν είναι μονο για μωρακια, αλλα για όλες τις ηλικιες. Μπορει το μοτιβο να επαναλαμβανεται καπως κουραστικά. Αλλα σας ηρεμεί, χωρις να το συνειδητοποιείτε. Η μουσική έχει ηρεμιστική επίδραση στον εγκέφαλο, ειδικότερα όταν έχουμε στρες. Ομάδα επιστημόνων του πανεπιστημίου της Οσάκα στην Ιαπωνία έπαιξαν μουσική σε μία ομάδα ασθενών που θα υποβάλλονταν σε κολονοσκόπηση και κατέγραψαν μείωση 65% στην κορτιζόλη ,σε σύγκριση με άλλη ομάδα ασθενών που δεν άκουσε μουσική.

Ο ύπνος μειώνει την κορτιζόλη. Φυσιολογικά η παραγωγή της κορτιζόλης μειώνεται από τα μεσάνυχτα έως τις τέσσερις το πρωί.Το να μένει κάποιος ξύπνιος μετά τα μεσάνυχτα διαταράσσει το φυσιολογικό μοτίβο έκκρισης και μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα της ορμόνης στον οργανισμό. Ποια είναι η διαφορά του να κοιμάται κανείς έξι αντί για οκτώ ώρες; 50% παραπάνω κορτιζόλη στο αίμα.

Ο μεσημεριανός ή απογευματινός ύπνος μειώνει επίσης την κορτιζόλη σε όσους δεν καταφέρνουν να κοιμηθούν οκτώ ώρες το βράδυ.

 

 

Όλα τα είδη του στρες φυσικό ή συναισθηματικό δίνουν σήμα στον οργανισμό να αυξήσει τα επίπεδα της κορτιζόλης στο αίμα.

Η άσκηση είναι ένα ¨είδος στρες¨ που παράγει προσωρινά κορτιζόλη. Αλλά σύντομα η κορτιζόλη επανέρχεται στη φυσιολογική τιμή της μετά το τέλος της άσκησης. Η συστηματική άσκηση, χωρίς υπερβολες, μειώνει τη σύνηθη ποσότητα της κορτιζόλης, αλλα και τα συμπτώματα του στρες.

Τελικα φρονω ότι δεν είναι και τοσο δυσκολο να ελεγξει κανεις τους στρεσογόνους παραγοντες.Ο παλιος, Μεγάλος, σοφός, μακαριστος Δασκαλος της Ιατρικής πάντα τελειωνε τη διδασκαλία του γιατί δεν ηταν απλά μαθημα ό,τι έλεγε, αλλα αληθινη διδασκαλια που σε σημάδευε.

Κυρίες και κυριοι ( συναδελφοι ) μάθετε να προσευχεσθε ,άσχετα αν ειστε πιστοι χριστιανοί ή της ταυτότητας μόνο  Εχετε Βαπτισθεί Εχετε χρισθεί, και βαθια μεσα στην καρδιά σας, εννοείται όχι ως εις οργανον, βρίσκεται η Χαρις του βαπτισματος, που δεν φεύγει ποτέ.

Ετσι μπορειτε να μειωνετε το άγχος ,και απλά-απλά να ειστε ευτυχείς ψυχραιμοι και επιτυχεις στη θεραπεία του νοσουντος γενικως συνανθρωπου σας ,τον οποιον καλεισθε να διακονήσετε, και επ ουδενι να εκμεταλευθειτε Χαιρετε.

σ.σ. Εξαιρετικη πηγη για τα παραπανω το.. http://www.healthyliving.gr/

 

 

 

 

 

 

 

Advertisements

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: