RSS Feed

Ο ΒΡΑΣΙΔΑΣ…ΚΑΙ Η ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ..

 

 

Ο Βρασίδας (422 π.Χ.) υπήρξε αξιωματικός της αρχαίας Σπάρτης 

κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου,

διακεκριμένος για τις στρατηγικές του ικανότητες.

Το 421 π.χ ο Βρασίδας από υποχρέωση προς τον Περδίκκα

που παρείχε τροφή στο ήμισυ του Πελοποννησιακού στρατού,

εξεστράτευσε μαζί του εναντίον του Αρραβαίου βασιλιά των Λυγκηστών.

Οι αντίπαλοι συναντήθηκαν στο έδαφος της Λύγκου (Βορειοδυτική Μακεδονία)

και μετά από σποραδικές συγκρούσεις παρέμεναν αδρανείς.

Ο Περδίκκας περίμενε ενισχύσεις από μισθοφόρους Ιλλυριούς

που είχαν φήμη ικανών και άγριων πολεμιστών.

Οι Ιλλυριοί όμως πρόδωσαν τον Περδίκκα και ενώθηκαν με το στρατό

του Αρραβαίου.Κατά τη διάρκεια της νύχτας, οι Μακεδόνες πανικόβλητοι

από την τροπή των γεγονότων, εγκατέλειψαν την περιοχή χωρίς να ειδοποιήσουν

το Βρασίδα που, έχοντας στρατοπεδεύσει σε αρκετή απόσταση,

δεν αντελήφθη την φυγή των συμμάχων του.

Το ξημέρωμα ο Λακεδαιμόνιος στρατηγός βρέθηκε απομονωμένος

μέσα στη χώρα του εχθρού.

Ψύχραιμα, οργάνωσε στρατιωτικό ελιγμό απαγκίστρωσης από την καρδιά

της εχθρικής περιοχής, δημιουργώντας ίσως για πρώτη φορά στην ιστορία

σχηματισμό αμυντικού τετραγώνου.

Τοποθέτησε ευέλικτες μονάδες κρούσεως στην περιφέρεια του σχηματισμού

που βγαίνοντας αιφνιδιαστικά θα εξουδετέρωναν τις επιθέσεις των «βαρβάρων».

Πριν ξεκινήσουν την υποχώρηση, ενεθάρρυνε τους στρατιώτες του

απομυθοποιώντας την πολεμική βιτρίνα των Ιλλυριών.

Φαίνονται τρομεροί, τους είπε, γιατί επιτίθενται με άγριες κραυγές

κραδαίνοντας τα όπλα τους.

Aυτά όμως εντυπωσιάζουν μόνο την ακοή και την όραση.

Η υποχώρηση με τάξη και πειθαρχία θα αποδείξει ότι τέτοια ασύνταχτα πλήθη

περιορίζονται να δείχνουν με κομπασμούς από μακρυά την ανδρεία τους

και δεν ντρέπονται να τραπούν σε φυγή, αν πιεστούν.

Οι προβλέψεις του επιβεβαιώθηκαν.

Οι επιτιθέμενοι καθηλώθηκαν.

Οι Έλληνες επέστρεψαν με ασφάλεια σε φιλικό έδαφος.

Τον Απρίλιο του 422 π.Χ. η ανακωχή Αθήνας και Σπάρτης τερματίστηκε

και το επόμενο καλοκαίρι οι Αθηναίοι, με τον Κλέωνα ετοιμάζονταν να επιτεθούν

στην Αμφίπολη.

Ο Βρασίδας αντιλήφθηκε αμέσως τις προθέσεις τους να επιτεθούν,

όμως τους αιφνιδίασε με ξαφνική έφοδο.

Ενώ οι Αθηναίοι υπέστησαν πανωλεθρία, από τους Σπαρτιάτες σκοτώθηκαν

μόνο επτά, από τους οποίους ένας ήταν και ο ίδιος ο Βρασίδας.

Ετάφη στην Αμφίπολη με τις πρέπουσες τιμές, ενώ στην Σπάρτη δημιουργήθηκε

κενοτάφιο δίπλα στους τάφους του Παυσανία και του Λεωνίδα.

Επίσης διοργανώνονταν ετήσιες εκδηλώσεις με ομιλίες και αθλητικούς αγώνες

προς τιμήν του.

Ο Θουκυδίδης αναφέρει ότι ενσωμάτωνε πλήρως τα σπαρτιατικά ιδεώδη.

Ο Βρασίδας ήταν γρήγορος στο να λαμβάνει σημαντικές αποφάσεις

και να οργανώνει στρατηγικές κινήσεις χωρίς κανένα δισταγμό. 

Επίσης υπήρξε και εύγλωττος ρήτορας.

Αυτός υπήρξε ο αρχαίος Βρασίδας…

Ελα όμως που έχουμε κι έναν νεώτερο…

και μάλιστα διακεκριμμένο Θεολόγο, που αρέσκεται

να ψάχνει τα ..πράγματα εν τη ουσία αυτών..

Αυτός ο ..Βρασίδας, που διαπρέπει στη Β.Ελλάδα,

με κατέστησε κοινωνό μιας διαφωνίας του με έναν επώνυμο ακαδημαϊκό,

ψήγματα της οποίας ( διαφωνίας) θα ψηλαφίσουμε εν προκειμένω…

 

 

Αγαπητέ Βρασίδα..

Δεν θάμπαινα στη διαδικασία της υποτιθέμενης αντιπαράθεσής σου

με τον φίλο σου ( ο οποίος τάχει τετρακόσια,

και ξέρει που βαδίζει), αν δεν έκανες την αναφορά σου

στα ¨πράγματα ¨του Αγίου Μαξίμου.

Κατ αρχάς άλλο είναι το νόημα όπως τίθεται στην αναφορά

του φίλου σου, κι αλλού το πάς εσύ.

Αλλες οι πραγματικές εμπειρίες των Γερόντων

κι άλλες οι πράγματικές εμπειρίες της αφεντιας σου,

της δικής μου κλπ.

Ομως πέρα τούτων η πραγματικότητα είναι μια τσίχλα

που την τραβάει κανείς όπως του καπνίσει.

Ετσι, εσύ λές τα δικά σου, ο άλλος τα δικά του ,

κι όλοι μαζί νομίζουμε οτι κάτι ξερουμε,

κι όλοι μας είμαστε ικανοποιημένοι, με τις λεπτεπίλεπτες

στοχαστικές ιδιαιτερότητές μας…

Ομως η αντικειμενική πραγματικότητα,

( της κτίσης,του κόσμου μας αλλά και του άλλου..Κόσμου)

είναι κάτι που απλά δεν υπάρχει…

Το μόνο που υπάρχει είναι η υποκειμενική αντίληψη

της όποιας πραγματικότητας βιώνουμε ο καθένας μας ξεχωριστά,

κι οταν συμπλέουμε δυο τρείς, λέμε πως αντικειμενικά

συμφωνούμε…

( π.χ. Ποιά είναι η αντικειμενική πραγματικότητα των Τριών του Ψηλού,

του βαρέων βαρών και του…ολίγου απο γκιουβέτσι...)

Αυτό που βλέπεις εσύ και θεωρείς ως πραγματικό,

απλά δεν είναι τίποτα άλλο απο ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία

των αντικειμένων, που φτάνει στον αμφιβληστροειδή σου,

και τίποτα άλλο..

( όπως κι όλο το υλικό σύμπαν μαζί με τα αισθητά και υπεραισθητά του)

Όλα όσα, νομίζουμε ότι γνωρίζουμε και βιώνουμε, ( μέσα στην κτίση)

είναι μέρος της.. εικονικότητος.

 

 

 

Ολα  βρίσκονται στο μυαλό μας.

Όλα όσα νομίζουμε..φυσιολογικά μας σκλαβώνουν.

Η εικονικότητα μας υπνωτίζει με συνήθειες: χιλιάδες λεπτομέρειες

της καθημερινότητας που έχουμε  εκπαιδευτεί να αγνοούμε.

Κανόνες επί κανόνων που νομίζουμε ότι είναι φυσιολογικό να υπακούομε.

Αποκαλύπτεις τον Εαυτό σου, όταν έχεις αποκηρύξει και απαλλαγεί

από την  εικονικότητα που λανθασμένα πάντα πίστευες ότι ήσουν εσύ.

( Στο Ευαγγέλιο ακούσαμε πως αυτός που¨αγαπά¨τη ψυχή του θα την χάσει, ενώ αυτός που δεν της δίνει σημασία , αυτή την έννοια έχει το μισών αυτήν, θα την διατηρήσει για πάντα…τούτα τα λόγια είναι σοβαρά και δείχνουν το πόσο μικρή σημασία έχει να στέκεται κανείς σ ένα εικονικό κόσμο..που μας προέκυψε μετά την ¨πτώση¨, και μας δόθηκε τόσος όσος μας χρειαζόταν για να καταλάβουμε το σφάλμα μας και να μετανοήσουμε..Γι αυτό και το πεπερασμένο των αισθήσεων…)

Αλλά αυτό είναι ένας καθολικός πόλεμος, με τον εαυτό μας

και με τον κόσμο..Ενας πόλεμος που δεν είμαστε  προετοιμασμένοι

ούτε εξοπλισμένοι να αναλάβουμε… 

Γι αυτό κι ο Χριστός μας τονίζει πως σ αυτόν τον (εικονικό) κόσμο

που ανήκει κατα κυριαρχία στον αλλότριο και τους αγγέλους του,

θα έχουμε θλίψη. Ομως αμέσως μας παρηγορει λέγοντας μας

πως θα πρέπει να έχουμε θάρρος  μια κι Εκείνος Νίκησε τον κόσμο

της εικονικότητας με το να ανέβει στον Σταυρό και

να μην κατεβεί απ αυτόν…

Πολλοί έχουν προσπαθήσει, πολλοί ακόμα θα το επιχειρήσουν,

αλλά είναι λίγοι, ελάχιστοι, αυτοί που το έχουν καταφέρει,

να κερδίσουν τον πόλεμο – όχι μόνο μερικές μάχες

( μόνο και μόνο για να συμμορφωθούν πάλι, με μια αξιολύπητη στάση

ανωτερότητας ).

Μη ζητάς αυτό που δεν είσαι έτοιμος να αναλάβεις.

Και μη ζητάς από τυφλούς να σε οδηγήσουν σε αυτό που δεν έχουν

οι ίδιοι δει.

Κανείς δεν αναλαμβάνει αυτόν τον πόλεμο χωρίς

προετοιμασία ή χωρίς ένα πραγματικό..οδηγό

 

 

 

 

 

(https://kosmaser.wordpress.com/2013/04/30/%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%b9)..

που θα συμμετέχει μαζί του στις μάχες.

Μόνο η Αλήθεια μπορεί να σε ελευθερώσει.

Αλλά η αλήθεια είναι μια λέξη, που Η εικονικότητα δεν σε αφήνει να

καταλάβεις. Κι ο Πόντιος Πιλάτος, πολύ μπροστά για την εποχή του,

αναρωτιόταν ποιά να ήταν η όντως αλήθεια, αλλά η εικονικότητα της

δύναμης του Καίσαρα, κι  ο πανδαμάτωρ φόβος, τον ανάγκασε να πάει

κόντρα στην πεποίθησή του για την αθωότητα του Χριστού….

Και πάλι η εικονικότητα των διεφθαρμένων απ την εξουσία Φαρισαίων

νίκησε…την μια και μοναδική αλήθεια που ηταν ο Χριστός… 

Δεν υπάρχουν πολλές αλήθειες, δεν υπάρχει αυτό που λένε,

¨η αλήθεια μου¨ή η αλήθεια του άλλου…

Η εικονικότητα κρύβεται πίσω από λέξεις που χρησιμοποιεί

για το δικό της συμφέρον.

Τα χειρότερα τέρατα, εφιάλτες, κολάσεις είναι δημιουργήματα

δικά μας. Ισως θάπρεπε να είμαστε ετοιμοι να καταστρέψουμε,

ολα όσα ξέρουμε, και στα οποία έχουμε  βασιστεί για την άνεσή μας, 

τόσο καιρό.. Αλλωστε ακούσαμε…¨

Ο φιλών την ψυχήν αυτού απολέσει αυτήν…

και ο μισών την ψυχήν αυτού, εν τω κόσμω τούτω,

εις ζωήν αιώνιον φυλάξει αυτήν…¨  

 

 

 

 

 

Γράφεις: …

¨Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, σημειώνει αποκαλυπτικά

και καταλυτικά για την κατανόηση των πραγμάτων¨….

Πράγματα, είναι οι πραγματικές εμπειρίες

που περιγράφει ο Σωφρόνιος, ο Μάξιμος ….

Ως προς εκείνες τις εμπειρίες, εμείς οι κοινοί θνητοί

είμαστε ¨εκ γενετής τυφλοί¨.

Ο ¨εκ γενετής τυφλός¨ όταν ακούει ¨το κόκκινο

είναι ζεστό χρώμα¨, όσο «αποκαλυπτική και καταλυτική

για την κατανόηση των πραγμάτων» κι αν είναι αυτή η φράση,

δεν καταλαβαίνει τίποτε, δεν βοηθιέται να ξεπεράσει την..

( αδυναμία του). Χρώμα ποτέ δεν έχει δει.

Ζεστό έχει νιώσει: το τσάι, το καλοριφέρ, τον ήλιο,

τον πυρετό κ.λπ. Αλλά, όλες αυτές οι ..βιωθείσες

( σ.σ.υποκειμενικές) εμπειρίες δεν τον βοηθάν να κατανοήσει την..

ποιότητα του αισθήματος του «ζεστού χρώματος».

(σ.σ. η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία που λέγαμε..)

 

 

 

 

Οσον αφορά τώρα την αναγωγή σου στους εκ γενετείς τυφλούς,

ίσως θάπρεπε να ξέρεις πως.. ένας τυφλός.. μπορεί να δεί ότιδήποτε,

μια κι όλα είναι θέμα εγκεφάλου..( απ τη φυσική πάντα)

Ολα όσα αποτελούν την λεγόμενη κτίση,

δεν είναι παρα 3διάστατες εικόνες,

που σχηματιζονται με…ηλεκτρομαγνητικό τρόπο

στον υποθάλαμο...

Ετσι μας λέει η συγχρονη φυσική.

Σε καθαρά επιστημονικό επίπεδο, και πέρα κάθε εικασίας

και φανταστικής σύλληψης,μέσω των 5 αισθησεών μας,

δεχόμαστε απλά..ηλεκτρομαγνητικά κύματα, διαφόρων συχνοτήτων,

τα οποία ο εγκέφαλός μας…μετασχηματιζει,

κι έτσι τα αντιλαμβανόμαστε σαν…χρώματα

Ομοίως δεχόμαστε κύμματα πίεσης, αλλά τα συγκεκριμενοποιούμε

σαν λέξεις…Προσλαμβάνουμε…χημικές ενώσεις, απ τον αέρα

και το νερό, αλλα αισθανόμαστε..οσμές και γεύσεις

Ολα τα παραπάνω, οι ήχοι, τα χρώματα, κι οσμές,

δεν υπάρχουν αφ εαυτού των,

αλλα δημιουργούνται επιλεκτικά στον εγκέφαλό μας,

μεσα απο μιαν  επεξεργασία…

Αρα μπορούμε να πούμε, οτι ενα αντικείμενο που πέφτει κάτω..

δεν δημιουργεί ήχο..απλά προκαλεί κύματα πίεσης..

Οι όποιοι ήχοι ,δημιουργούνται μόνον όταν αυτά

τα κύμματα πίεσης…μετασχηματισθούν, απο έναν οργανισμό ζωντανό,

είτε είναι ένα ζώο , είτε απ τον άνθρωπο.

Σε τελική ανάλυση, ο εγκέφαλος ειναι εκείνος, που θα προσλάβει,

θα αναλύσει και θα ερμηνεύσει τα σχέδια των ηλεκτρομαγνητικων

αυτών κυμάτων και…θα δημιουργήσει την αισθητηριακή..αντίληψη .

Μια απλή αλλά ενδιαφέρουσα ιδιότητα των διαδιδομένων,

μεσω των νευρώνων μας, ενεργειακών σημάτων,

είναι το ονομαζόμενο¨ενεργειακό κατώφλι¨

Αυτό σημαίνει πως για κάθε άνθρωπο..αν το ενεργειακό  ερέθισμα,

που προσλαμβάνει ένα αισθητήριο όργανο..

δεν ξεπερνα ένα συγκεκριμμενο ποσό ενέργειας..

δεν μπορεί να δημιουργήσει ενα ενεργειακό σήμα..

κι έτσι η ανθρώπινη φυσιολογία το αγνοεί..ως μη υπάρχον.

( η υποκειμενικότητα σ όλο το μεγαλείο της..)

Αυτά Βρασίδα μου για την ιστορία..κι αν καταλαβες καλά..

Γνώριζε πως..σε κάθε περίπτωση, κι ο καλύτερος αθλητής,

χρειάζεται ένα προπονητή, στον οποίο να έχει αναφορά,

(όχι γιατί τον έχει ανάγκη), αλλά για να μετριάζει

και να ταπεινώνει το φρόνημα..αλλιώτικα, πάμε στην υβριν

με όλα τα δυσάρεστα…

Απ εκεί κι έπειτα η αυτοθέωση είναι μια δρασκελιά..

Υ.Γ. Μην μπείς στην διαδικασία της βασάνου της διαλογικής συζήτησης.

Πάρε τα πιο πάνω, σαν μιαν άλλη εποψη, κι αν θες ξέχασέ τα…

 

 

 

 

 

 

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

5 responses »

  1. Παράθεμα: ΟΜΟΚΥΣΤΕΪΝΗ..ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ..ΗΠΙΑ ΝΟΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ.. | true love

  2. Παράθεμα: ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ..ΟΜΟΚΥΣΤΕΪΝΗ..ΗΠΙΑ ΝΟΗΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ.. | true love

  3. Παράθεμα: ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ..ΟΜΟΚΥΣΤΕΪΝΗ..ΑΝΟΙΑ..ΜΙΚΡΟΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ..ΚΙ Η ΧΑΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ.. | true love

  4. Φίλε μου, οταν θέλεις να μαγειρέψεις, χρησιμοποιείς κοινα υλικά.
    Ας πούμε για να κάνεις μια κακαβιά, χρησιμοποιείς κάποια λιανόψαρα, μυρωδικά, μπαχαρικά και..την ειδοποιό διαφορά, που είναι η μαγειρική σου τέχνη ( αν έχεις)..Ετσι η κακαβιά του Ηλία Μαμαλάκη είναι διαφορετική απ εκείνη της Μπαρμπαρίγου.
    Το ίδιο συμβαίνει και με την εκφορά των ειδήσεων. Διαφορετικά τις λέει η Στάη ( δεν μ αρέσει) διαφορετικά ο Χατζηνικολάου. Τα ίδια πράγματα λένε.
    Αλλιώς θα πώ εγώ για τον κυτταρικό μηχανισμό, άλλιώς θα τον εμφανίσει ο Βρασίδας. Αλλη η δική σου αισθητική ( που βασίζεται στο πόσο ταραγμένος είναι ο υποθάλαμος σου) άλλη η δική μου. Γιατί σκανδαλίζεσαι λοιπόν; Πολλά απ αυτά που λες, μ αρέσουν, και γι αυτό τα χρησιμοποιώ. Αλλα πάλι ( λόγω του ελευθεριάζοντος χαρακτήρα τους) τα απορρίπτω. Αυτό δεν σημαίνει πως δεν σε υπολογίζω σαν σκεπτόμενο, θεολογούντα ποικιλοτρόπως, ελεύθερο άνθρωπο.Ομως επίτρεψέ μου να έχω τις δικές μου επόψεις, τις οποίες να εμφανίζω, γι αυτούς που θα ήθελαν να τις συζητήσουν. ( οι 2.500.000 επισκέψεις των δύο βασικών μου ιστοσελίδων, νομίζω οτι κάτι τέτοιο δείχνουν…)
    Αρα φίλε μου…Βρασίδα, εγώ θα λέω αυτό που μ αρέσει, όπως κι εσύ άλλωστε, και θάχω τη χαρά να σε έχω απέναντί μου να ..μου τα ψάλλεις.
    Πάντα σ αγαπώ, Κοσμάς.

  5. «21.28 Τί δε υμίν δοκεί; άνθρωπός τις είχε τέκνα δύο, και προσελθών τω πρώτω είπε· τέκνον, ύπαγε σήμερον εργάζου εν τω αμπελώνί μου. 21.29 ο δε αποκριθείς είπεν· ου θέλω· ύστερον δε μεταμεληθείς απήλθε. 21.30 και προσελθών τω δευτέρω είπεν ωσαύτως. ο δε αποκριθείς είπεν· εγώ, κύριε· και ουκ απήλθε. 21.31 τις εκ των δύο εποίησε το θέλημα του πατρός; λέγουσιν αυτώ· ο πρώτος. λέγει αυτοίς ο Ιησούς· αμήν λέγω υμίν ότι οι τελώναι και αι πόρναι προάγουσιν υμάς εις την Βασιλείαν του Θεού» (Ματθ. 21,28-31).

    Αδέλφια, η ύβρις χρήζει μετανοίας
    γιατί έρχεται η νέμεση της έσχατης πενίας!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: