RSS Feed

Η ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ..ΚΙ Η ΕΛΑΦΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ…

 

Βρισκόμαστε σε μια αίθουσα,μεγάλου Πανεπιστημίου της Αμερικής..Ο διάσημος καθηγητής στην έδρα του, σε μια στιγμή βαθειάς ενδοσκοπήσεως και αίσθησης υπεροχής, στρέφεται και ρωτά έναν φοιτητή του..που σε ανύποπτο χρόνο είχε δηλώσει οτι πιστευει στο Θεό..
Καθηγητής: Λοιπόν, Αl,  Εξακολουθείς να…Πιστεύεις στον Θεό;
Φοιτητής: Βεβαίως, κύριε Καθηγητά.

Καθ.: Και φυσικά ισχυρίζεσαι οτι…Είναι καλός ο Θεός;
Φοιτ.: Φυσικά.

Καθ.: Οπως και οτι …Είναι παντοδύναμος;

Φοιτ.: Ναι

Καθ.: Σε πληροφορώ οτι…Ο αδερφός μου πέθανε από καρκίνο, παρότι πίστευε στο Θεό, και τον παρακαλούσε να τον κανει καλά.. και προσευχόταν με θέρμη σ Αυτόν. Εχω την εντύπωση πως…Οι περισσότεροι από εμάς θα προσπαθούσαν να βοηθήσουν, με καθε τρόπο, αυτούς που έχουν την ανάγκη τους. Πού εσύ βλέπεις την  καλοσύνη του Θεού λοιπόν;

Φοιτ.: Θα μπορούσα να σας πώ πολλά, αλλά νομίζω οτι θα παρεξέκλιναν τη σκέψη σας, όπως είναι δρομολογημένη, γι αυτό προτιμώ να μην σας απαντήσω…

Καθ.: Δεν μπορείς να απαντήσεις, και υπεκφεύγεις… Πάμε απ την αρχή.. νεαρέ μου.

Είναι καλός ο Θεός;

Φοιτ.: Ναι.

Καθ.: Ο …Διάβολος;
Φοιτ.: Όχι.

Καθ.: Ποιος δημιούργησε τον διάβολο;
Φοιτ.: Ο Θεός Φυσικά, όπως και  όλη τη Κτίση.. σαν άγγελο φωτός αρχικά..τον γνωστο σε όλους μας Εωσφόρο

Καθ.: Σωστά.. Πες μου κάτι, πιστεύεις πως υπάρχει το..κακό σ’ αυτόν τον κόσμο;
Φοιτ.: Σίγουρα…

Καθ.: Το κακό βρίσκεται σε κάθε βήμα μας, καθε ενέργεια μας,στο κράτος, στα νοσοκομεία, στις συναλλαγές μας, παντού… έτσι δεν είναι; Και ο Θεός είναι ο δημιουργός όλων αυτών… σωστά;
Φοιτ.: Απολύτως…

Καθ.: Πές μου κάτι.. ποιος τελικά..δημιούργησε το κακό;

Φοιτ.: … Ο άνθρωπος κ. καθηγητά, που αφού απομακρυνθηκε απο τον Δημιουργό του, με τη δική του θέληση, επιλέγοντας τη συμβουλή του διαβόλου, αποξενωθηκε απο τον Θεό, στράφηκε στο περιβάλον  και στον συνάνθρωπό του..κι αρχισε να τα καταστρέφει, στερούμενος την εμπνευση και τη Χάρη του Θεού…

Καθ.: Αυτά είναι θεωρίες, που σηκώνουν αρκετή συζήτηση. Ομως…Υπάρχουν οι αρρώστιες,η.. Ανηθικότητα…το Μίσος..η  Ασχήμια,.. Όλα αυτά τα δυσάρεστα του  κόσμου, έτσι δεν είναι;
Φοιτ.: Φυσικά συμφωνούμε..

Καθ..: Ολα αυτά πώς δημιουργήθηκαν, μπορείς να μου πείς;

Φοιτ.: … ο ίδιος ο άνθρωπος,κ. καθηγητά, τα δημιούργησε με την ( χωρίς Θεό), εγωϊστική και φίλαυτη συμπεριφορά του..

Καθ.: Ωραία, Η επιστήμη μας λέει ότι χρησιμοποιούμε τις 5 αισθήσεις μας για να αναγνωρίζουμε  το περιβάλλον γύρω μας  και να προσαρμοζόμαστε  σ αυτό.

Πες μου παιδί μου,εσύ, ή κάποιος άλλος.. έχετε δει ποτέ τον Θεό;

Φοιτ.: Όχι, κύριε καθηγητά..Κανείς δεν έχει δεί ποτέ τον Θεό..γιατί είναι άκτιστος, που σημαίνει δεν δημιουργήθηκε αλλά απλά.. υπαρχει, αυτό άλλωστε είναι και το υποστατικό του ιδίωμα…που τον χαρακτηρίζει..

Ομως έχουμε δεί τον Χριστό..που το υποστατικό Του ιδίωμα είναι το…Γεννητό., κι έτσι μπορούμε, σαν εικόνες της εικόνος να γνωρίζουμε τον Θεό…

Καθ.: Δεν καταλαβαίνω τί ακριβώς εννοείς…μιλάς θεολογικά, κι εγώ είμαι θετικός επιστήμονας…βασίζομαι στις…αισθήσεις μου…

Πές μου…Έχεις ποτέ αγγίξει το Θεό; Έχεις ποτέ γευτεί το Θεό, μυρίσει το Θεό; Και τέλος πάντων, έχεις ποτέ αντιληφθεί με κάποια από τις αισθήσεις σου το Θεό;
Φοιτ..: …Όχι, κύριε. Φοβάμαι πως όχι…όμως μόλις σας εξήγησα τί λέει η θεολογία γι αυτό…

Καθ.: Και σου απήντησα..Ομως, παρόλα αυτά πιστεύεις ακόμα σ Αυτόν;
Φοιτ.: Φυσικά και πιστεύω, κύριε…

 

Καθ.: Σύμφωνα με εμπειρικό πρωτόκολλο, ελεγχόμενο, και με δυνατότητα μελέτης των αποτελεσμάτων, η επιστήμη υποστηρίζει ότι ο Θεός δεν υπάρχει. Τι έχεις να απαντήσεις σε αυτό, παιδί μου;
Φοιτ.:Απολύτως.. Τίποτα. Εγώ έχω την πίστη μου… ακούω μελετώ, όπως και σέβομαι την επιστήμη και κάθε άλλη γνώμη..γι αυτό και σπουδάζω θετική επιστήμη, της οποίας και σείς είστε πανεπιστημιακός δάσκαλος…

Καθ.: Ναι, η πίστη… Και αυτό είναι το πρόβλημα της επιστήμης…που δεν την δέχεται..

Φοιτ: Κύριε καθηγητά, αν μου επιτρέπετε να σας ρωτήσω κάτι και εγώ;Υπάρχει αυτό.. που το ονομάζουμε θερμότητα, έτσι δεν είναι ;
Καθ.: Ναι,φυσικά!

Φοιτ.: Και στον αντίποδα, υπάρχει αυτό, που το ονομάζουμε κρύο;
Καθ.: Συμφωνούμε..

Φοιτ.: Λάθος κύριε καθηγητά, δεν συμφωνούμε…απλά γιατί κρύο.. Δεν υπάρχει. Μπορεί να έχουμε μεγάλη θερμότητα, ακόμα περισσότερη θερμότητα, υπερθερμότητα, καύσωνα,είτε πάλι, λίγη θερμότητα ή καθόλου θερμότητα.

Αλλά δεν υπάρχει, σαν δόκιμος όρος, τίποτα που να ονομάζεται κρύο.

 Αποτέλεσμα εικόνας για τίποτα που να ονομάζεται κρύο.

Μπορεί να πάμε στούς -458 βαθμούς υπό το μηδέν..το απόλυτο μηδέν.. που σημαίνει καθόλου θερμότητα, αλλά δεν μπορούμε να πάμε.. πιο κάτω από αυτό.Δεν υπάρχει τίποτα που να ονομάζεται κρύο. Κρύο είναι μόνο μια λέξη, που τη χρησιμοποιούμε για να.. περιγράψουμε   την.. απουσία θερμότηταςΔεν μπορούμε να.. μετρήσουμε το κρύο.

Η θερμότητα είναι ενέργεια. Το κρύο δεν είναι το αντίθετο της κύριε, είναι απλά…. η απουσία της.
Στην αίθουσα απόλυτη σιγή…

Φοιτ.: Πάμε τώρα στο… σκοτάδι,κ. καθηγητά. Υπάρχει κάτι που να ονομάζουμε σκοτάδι;


Αποτέλεσμα εικόνας για σκοτάδι

Καθ.: Ναι,  είναι η νύχτα ..

Φοιτ.: Φοβάμαι πως, επιστημονικά ,Κάνετε και πάλι λάθος, κύριε καθηγητά.

Το σκοτάδι είναι η απουσία κάποιου άλλου παράγοντα.

Μπορεί να έχεις Λιγοστό Φως, Κανονικό Φως, Λαμπερό Φως, Εκτυφλωτικό Φως..ή άν πιστεύατε στο Θεό…άκτιστο φώς..

Αλλά, όταν δεν έχεις φως, δεν έχεις τίποτα.. και αυτό το ονομάζουμε σκοτάδι, έτσι δεν είναι;Στην πραγματικότητα το σκοτάδι απλά δεν υπάρχει. 

Αν υπήρχε θα μπορούσες να κάνεις το σκοτάδι …σκοτεινότερο.

Καθ.: Εντυπωσιακά αυτα που μας λές , νεαρέ μου, όμως…Που θέλεις να καταλήξεις;

 Αποτέλεσμα εικόνας για σκοτάδι

Φοιτ.: Κύριε καθηγητά, μ όλο το σεβασμό που τρέφω για σας, φοβάμαι πως

Η Φιλοσοφική Σας Σκέψη πάσχει…έχει κενά..στάζει..

Καθ..: Μήπως μπορείς να μου εξηγήσεις πού και γιατί;

Φοιτ.: Κύριε καθηγητά, σκέφτεστε και σείς όπως και το μεγαλύτερο μέρος

της σχολαστικής επιστήμης, μέσα στα όρια της δυαδικότητας.

Υποστηρίζετε εσείς, και ένα μεγάλο μέρος των σύγχρονων στοχαστών, ότι υπάρχει η ζωή και μετά υπάρχει και ο θάνατος,σαν μια οντότης, που λίγο πολύ όλοι μας φοβόμαστε και απευχόμεθα..Ακόμα πως υπάρχει ένας καλός Θεός και ένας κακός Θεός.

Παίρνετε την έννοια του Θεού σαν κάτι.. τελικό, κάτι που μπορεί να μετρηθεί.

Κύριε καθηγητά, φοβάμαι και πάλι πως…η επιστήμη δεν μπορεί να εξηγήσει, ούτε κάτι τόσο απλό όπως είναι η.. σκέψη.

Χρησιμοποιούμε  την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια, αλλά κανείς ποτέ δεν την έχει δει, ούτε έχει καταλάβει απόλυτα, αυτήν την ενέργεια.

 Αποτέλεσμα εικόνας για την ηλεκτρική και μαγνητική ενέργεια

Το να εκλαμβάνεις το θάνατο σαν το αντίθετο της ζωής είναι σαν να αγνοείς το γεγονός ότι: Ο Θάνατος Δεν Μπορεί Να Υπάρξει Αυτόνομος…μόνος του ..Ο θάνατος… δεν είναι το αντίθετο της ζωής: Είναι Απλά Η Απουσία Της.

Να ρωτήσω κάτι, κύριε καθηγητά.

Ποιά είναι η άποψη σας για την θεωρία της εξελίξεως…

Πιστεύετε οτι ο άνθρωπος προέκυψε απο μια θεωρητική εξέλιξη

των πρωτευόντων θηλαστικών;

Καθ.: Εάν αναφέρεσαι στην φυσική εξελικτική πορεία, τότε ναι, και βέβαια.

Φοιτ.: Γνωρίζετε αυτήν την εξελικτική πορεία..

Έχετε ποτέ παρακολουθήσει με τα μάτια σας την εξέλιξη; 


Καθ.: Οχι βέβαια, απλά υποθέτουμε απο την παρατήρηση των σχετικών πηγών..

 

Φοιτ.: Εφόσον όμως,  κανένας δεν παρακολούθησε ποτέ την διαδικασία εξέλιξης,

κατα τη στιγμή που αυτή πραγματώνονταν.. κανένας, ως είναι φυσικό, δεν μπορεί να αποδείξει, ότιδήποτε γι  αυτήν..αρα ακαδημαϊκά διδάσκεται…και σείς μεταξύ των άλλων..εκφράζετε προσωπικές σας άποψεις επί του θέματος.

 Αποτέλεσμα εικόνας για σκοτάδι

Τότε μήπως, ίσοις όροις, δεν είστε επιστήμονας, αλλά απλά ένας …κήρυκας; 

Καθ.: ..Προσπαθώ να καταλάβω που το..πάς..

 Φοιτ.(στρεφόμενος στην τάξη): Υπάρχει κάποιος στην τάξη που να έχει δει… τον εγκέφαλο του κ.καθηγητή; να έχει ακούσει ή νιώσει ή ακουμπήσει ή μυρίσει τον εγκέφαλο του κ.καθηγητή;

Κανένας.Ολοι..απλά υποθέτουμε ( μετά βεβαιότητος;) οτι ο κ. καθηγητής..πρέπει να έχει εγκέφαλο…

Άρα σύμφωνα με τους κανόνες του εμπειρικού, ελεγχόμενου και με δυνατότητα προβολής πρωτόκολλου, Η Επιστήμη Μπορεί Να Ισχυριστεί Ότι… Δεν Έχετε Εγκέφαλο, Κύριε Καθηγητά, μακράν εμού η βλάσφημη αυτή σκέψη..

 

 

Και αφού , υποθετικά πάντα,είναι έτσι τα πράγματα, τότε, με όλο τον σεβασμό,

πώς μπορούμε να εμπιστευτούμε αυτά που διδάσκετε, κύριε καθηγητά;

Καθ.: Νομίζω ότι απλά θα πρέπει να στηριχτείς στην …πίστη σου .

 Φοιτ.: Αυτό που μόλις είπατε, είναι, κύριε..Καθηγητα..

Ο σύνδεσμος μεταξύ του ανθρώπου και του Θεού …

δεν ειναι τίποτα άλλο παρα η ΠΙΣΤΗ.

Αυτή είναι που νοηματοδοτεί τα πράγματα , τα κρατάει ζωντανά.. και ενδιαφέροντα…και τίποτα άλλο..

Νομίζω οτι τελικά οι απόψεις μας..συμπίπτουν..


 Αποτέλεσμα εικόνας για σκοτάδι

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

One response »

  1. Απαντώ στον Νίκο Π. που μου γράφει οτι ο..μύθος έχει κυκλοφορήσει απο καιρό στο διαδίκτυο.Φίλε Νίκο, κάθε μύθος μπορεί να αποδοθεί με πολλούς τρόπους, το ίδιο όπως και μια μουσική..Οι νότες και οι κλίμακες είναι περιωρισμένες. Οι συνδυασμοί αυτών μας δίνουν την μελωδία..που μπορεί να είναι απο εκπληκτική έως ανιαρή. Οπως εν προκειμένω η Ουγγρική Ραψωδία,του Λίστ, που εκτελείται αριστοτεχνικά απ τον Κάραγιαν..Το ίδιο συμβαίνει και μ ενα κείμενο, που περιγράφει κάτι..Μπορείς να το αποδώσεις με πολλούς τρόπους…απο μια απλή περιγραφή, έως μια έντονη αναπαράσταση..Αυτό που μένει είναι ο συνδυασμός, μουσικής και λόγου, και μια αίσθηση ευφορίας ή δυσαρέσκειας στην ψυχή..Σ ευχαριστώ πάντως για τις επισημάνσεις σου..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: