RSS Feed

Daily Archives: 22 Οκτωβρίου, 2012

ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΦΑΜΕ…ΤΗΓΑΝΗΤΑ ΧΟΡΤΟΠΙΤΑΚΙΑ..ΝΗΣΤΙΣΙΜΑ

 

 

 

 

 

 

Τα τηγανητά τα αποφεύγω.Είναι νόστιμα δεν αντιλέγω, όμως δεν είναι σωστό να τρώμε αυτού του είδους φαγητα.

Ομως αυτά τα χορτοπιτάκια ,που  σας προτείνω, είναι φαγητό κατ εξοχήν παραδοσιακό, εύκολο, φθηνό έως πάμφθηνο, χορταστικό, γευστικότατο και το κυριώτερο πολύ ωφέλιμο για την υγεία μας,έστω και τηγανητό.Εννοείται με εξτρα παρθενο λάδι.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για χορτοπιτάκια

 

 

Tα βασικά υλικά για την παρασκευή τους είναι:το φύλλο,τα χόρτα και το ελαιόλαδο.

Ελάτε ρίξουμε μια ματιά στη διατροφική αξία αυτού του παραδοσιακού, αλλά και παραμελημένου, ή κακοποιημένου κατά πολλούς τρόπους ,εδεσματος. Μην ξεχνατε πως, οι έτοιμες πίτες είναι γεμάτες από κακά trans , χαμηλής ποιότητος ,λιπαρά, αλάτι, ουσίες που μοιάζουν με τυρί, κι άλλα αμφιβόλου ποιότητος και διατροφικής αξίας πράσινα χόρτα .

 

 

Σχετική εικόνα

 

 

Στη λαϊκή μπορεί κανείς να βρεί κάθε είδους χόρτο,όπως.Mάραθο, ζοχούς,καυκαλήθρες, λάπαθα,  μυρώνια. Οταν δε εξοικιωθεί, μπορεί να τα αναζητήσει και μόνος, κάνοντας μια βόλτα στην εξοχή.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για χορτοπιτάκια

 

 

Ολα αυτά τα χόρτα (που οι περισσότεροι απο εμάς τα γνωρίζουμε μόνο σαν ονοματα, αντε και σαν εικόνες ) ,είναι πραγματικόςθησαυρός.. σε  μέταλλα και ιχνοστοιχεία, φλαβονοειδή, όπως κερκετίνη και  καμφερόλη,απαραίτητα  στον οργανισμο μας , αλλά και   κάλιο ,   ασβέστιο ,  σίδηρο ,ψευδάργυρο, μαγνήσιο ,  φώσφορο .

 

Σχετική εικόνα

 

 

Για την ιστορία,  το λάπαθο  περιέχει  διπλάσια  ποσότητα κερκετίνης ,την λένε και κουερσετίνη και θα πρέπει να γνωρίζουμε οτι. η διυδρο-κερκετίνη αποτρέπει την οξείδωση της βιταμίνης C,και  τη βοηθά να διατηρήσει τη συγκέντρωσή της και την ανακυκλώνει μέσα στο σώμα, σε σύγκριση με το κρεμμύδι, που θεωρείται μία από τις κατεξοχήν πηγέςαυτού του φλαβονοειδούς Δεν χρειάζονται περισσότερα λόγια για να καταλάβει κάποιος  την υψηλή διατροφική αξία των χόρτων και της  χορτόπιτας και σαν τέτοια την εννοούμε χωρίς τυρι, για να εξηγιόμαστε

 

Αποτέλεσμα εικόνας για χορτοπιτάκια

 

 

Κρατείστε δε στο μυαλό σας οτι, Οι Ευεργετικές Ιδιότητες Των Ωμών Χόρτων εξακολουθούν να υφίστανται και στις χορτόπιτες που τα περιέχουν, επειδή  στις χορτόπιτες τα λιπίδιά τους προέρχο νται από το ελαιόλαδο.

Εαν μέχρι τώρα τις σνομπαρατε, ή δεν τις γνωρίζατε, ή  φοβοσασταν, οτι δήθεν παχαίνουν… υιοθετείστε τις ,θα εκπλαγείτε απ τό πόσο θα σας ευχαριστήσουν

Πάμε να δούμε τα πολύ εύκολα και γευστικά χορτοπιτάκια..Για τη  γέμιση θα χρειασθούμε

1.5 κιλό, διαφορα χόρτα..100 γρ. μάραθο 150 γρ. πράσα ολοκληρα 250 γρ. ζοχούς 600 γρ. καυκα λήθρες 400 γρ. λάπαθα ,2 κούπες ελαιόλαδο

1 κούπα νερό Αλάτι( θαλασσινό)..  Πιπέρι

 

Αποτέλεσμα εικόνας για χορτοπιτάκια

 

 

 

Για τη ζύμη :

1 ποτήρι νερό.. εννοείται αποχλωριομένο ,500 γρ. αλεύρι, σκληρό, ή για όλες τις χρήσεις 1 ποτήρι κρασιού  ελαιόλαδο   1 λεμόνι (το χυμό του)

 

Σ.Σ. μην σας τρομάζει το πολύ λάδι..3 κούπες..φαίνεται υπερβολικό, κι όμως δεν είναι γιατί υποκαθιστά το τυρί

 

Eκτέλεση :

Φτιάχνετε τη ζύμη, όπως γνωρίζετε σεις,και στη συνέχεια, ανοίγετε το φύλλο, σ ενα λαδωμένο τραπέζι ψιλοκόβετε και ¨μαραίνετε¨ τα χόρτα με λίγο λάδι   

 

 

 

Kόβετε το φύλλο σε πιτάκια,σε όποιο μέγεθος σας αρέσει,  τα γεμίζετε με τα ζεματισμένα χόρτα..και κλείνετε με τα δάχτυλα ή ένα πηρούνι.. αλευρώνετε έλαφρά τα πιτάκια και τα τηγανίζετε σε πολύ ζεστό ελαιόλαδο για λίγη ώρα μιας και ροδίζουν ταχύτατα.

 

 

 

 

Θα εκπλαγείτε με το πόσο νόστιμα, κι ελαφρά είναι , αρκεί να μην το παρακάνετε στην ποσότητα.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για χορτοπιτάκια

 

 

Δεν ξέρω αν παρατηρήσατε οτι λείπει το..κρεμμύδι.Μολονοτι μου αρέσει υπερβολικά, δεν το βάζω στα πιτάκια, μια και τα λάπαθα έχουν πολύ μεγαλύτερη ποσότητα κερκετίνης, ουσίας για την οποια και μόνο τρώω κρεμύδια, υφιστάμενος τη μουρμούρα των δικών μου.

 

 

 

 

 

Αφήστε τα πιτάκια για 10 λέπτα να…ξεκουρασθούν πάνω σε απορροφητικό χαρτί. Ρίξτε τους λίγη ρίγανη ή θυμάρι, και συνοδεύσατε με μια κούπα κόκκινο μπρούσκο.Είναι ένα γευστικό θαύμα, και το κυριότερο υγιεινό..

 

 

Αρέσει σε %d bloggers: