RSS Feed

ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΟΝΟ ΈΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟ ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΟ ΙΧΘΥΕΛΑΙΟ.



 

Ηταν παρηγοριά η Ταβέρνα,

όπως κι η φωνή του Στράτου, στο τραγούδι του

Τσιτσάνη…

Με την κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στην μεχρι πρό τινος μακαρια ελληνική κοινωνία, άρχισε, σιγά-σιγά, να το σκέπτεται το ταβερνάκι, ή την καφετέρια, ο νεοέλληνας.

Αρχισε να μετράει το ¨υβρίδιο¨ που του σέρβιραν για μέσον συναλλαγής, σαν αρχή, γιατί με τον Codexalimentariusεψηφισμένον ήδη απο..1ης απριλίου ε.ε., και απο την ελληνική βουλή, σε λίγο ό,τι τρώμε θα είναι…υβρίδιο..

( λέξις που έχει τη ρίζα της στην ΥΒΡΙΝ…που σημαίνει αίσχιστη υπερηφάνεια…)

Τίποτα δεν είναι πλέον τυχαίο…Και μια που το μόνο που μας απέμεινε να απολαμβάνουμε είναι το καλό φαγητό…που οι ίδιοι μαγειρεύουμε, και όχι ο κυρ. Νότης, ή ο κυρ Κώστας, της γειτονικής ταβέρνας…

Μήπως πρέπει να ξαναδούμε λίγο κάποια βασικά σημεία της δόλιας της διατροφής μας..

Και καλά, όλοι ξέρουμε το κοκκινο κρέας ( οτι πρέπει να το αποφεύγουμε..) , το καλό ψάρι, το λιπαρό ψάρι, τον…βασιλιά γαύρο, που έφθασε αισίως τα 9 ευρώ, την σαρδέλλα, που απο 20-30 Δραχμές το κιλο, δηλαδη 10 λεπτά του ευρώ, σήμερα την αγοράζουμε 7. και 8 και 9 ευρώ το κιλό…Σα να λέμε 100 ολόκληρες φορές περισσότερο…

Υπάρχουν όμως και  κάποια ακόρεστα λιπαρά οξέα,

( τρέχα γύρευε τί είναι αυτά…) που δεν συντίθενται στον οργανισμό μας, και θα πρέπει να τα παίρνουμε με την τροφή μας, γι αυτό και λέγονται

απαραίτητα λιπαρά οξέα.

Από αυτά τα απαραίτητα λιπαρά οξέα ,παράγονται οι εικοσανοειδείς, ισχυρές ορμόνες που συνθέτουν όλα τα κύτταρα του σώματος μας.

Το κάθε κύτταρο είναι και ένας «αδένας», για την

παραγωγή αυτών των ορμονών, που λέγονται

αυτοκρινείς ορμόνες.

Εχουμε μιλήσει γι αυτές τις…αόρατες και εν πολλοίς άνευ αξιολογήσεως στην πλειονότητα του ιατρικού κόσμου.. οι οποίες

Δρουν σαν βιοχημικοί μεσολαβητές για τη μετάδοση των κυτταρικών σημάτων από τη μεμβράνη στο εσωτερικό του κυττάρου.

Διακρίνονται σε καλά και κακά εικοσανοειδή…

Και είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού, αλλά με αντίθετες δράσεις.

Τα Κακά Εικοσανοειδή

  Συμβάλλουν Στην Σύσπαση Των Αγγείων,

Αυξάνουν Την Πηκτικότητα Του Αίματος

Και Ευθύνονται Για Τη Δημιουργία ΤοyΘρόμβου, Και Γενικότερα Των Φλεγμονών.

 Αυτό είναι εντελώς απαραίτητο για να σταματήσει μια αιμορραγία μετά από κάποιο τραυματισμό,

αλλά είναι πολύ επικίνδυνο, όταν δημιουργούν θρόμβο στα αγγεία, και συντελούν στη δημιουργία εμφραγμάτων,αν ο θρόμβος καταλήξει στην καρδιά ή εγκεφαλικού, αν πάει στο κεφάλι.

Επίσης Είναι Χρήσιμα Για Τη Δημιουργία Φλεγμονής Όταν Υπάρχει Κάποιο Μικρόβιο,

όχι όμως για την πρόκληση αλλεργιών και των φλεγμονών

στα αυτοάνοσα νοσήματα.

Δείκτης του ποσού των κακών εικοσανοειδών είναι το Αραχιδονικό όξύ,

Αντίθετα, το εικοσιπεντανοϊκό ΕΡΑ ανήκει στα καλά εικοσανοειδή.

Ο λόγος Αραχιδονικού οξέως προς Εικοσιπεντανοϊκό οξύ, ΑΑ/ΕΡΑ, είναι ο καλλίτερος τρόπος για να εκτιμήσουμε την αναλογία“καλών” και “κακών” εικοσανοειδών στο αίμα μας και είναι ο καλλίτερος δείκτης της υγείας μας. 

Θεωρούμε ότι όταν η αναλογία αυτή κυμαίνεται μεταξύ 1,5 και 3,0 ,έχουμε σωματική, αλλά και ψυχική υγεία.

 Όσο μεγαλώνει ο λόγος, σημαίνει μεγαλύτερη αναλογία κακών εικοσανοειδών, άρα μεγαλύτερες πιθανότητες για χρόνια νοσήματα, σωματικά, αλλά και ψυχονοητικά.

Η Ανάλυση Του Προφίλ Των Ω-3 Λιπαρών Οξέων, Είναι Ο Καλλίτερος Και Ακριβέστερος Δείκτης Για Να Προβλέψουμε Αν

Διατρέχουμε Σοβαρό Η Όχι Κίνδυνο, Για Καρδιαγγειακές Παθήσεις, Εμφράγματα, Εγκεφαλικά, Καρκίνο Και Εν Γένει Χρόνια Νοσήματα.

Ο συνήθης τρόπος διατροφής μας, ευνοεί την αύξηση της ποσότητας του ΑΑ, πού κατ’ επέκταση οδηγεί

·       στην αύξηση των κακών εικοσανοειδών που ευθύνονται

·       για τις φλεγμονές,

·       τα προβλήματα του νευρικού συστήματος,

·       την αύξηση του κινδύνου καρδιαγγειακών επεισοδίων και άλλων προβλημάτων.

Γι αυτό και τα ονόμασαν κακά εικοσανοειδή.

Κι όταν λέω ο συνήθης τρόπος διατροφής, ποίος είναι αυτός;

1) Η υπερβολική λήψη θερμίδων με το φαγητό

2) η υπερβολική κατανάλωση υδατανθράκων, όπως μακαρόνια, ψωμιά, γλυκά

3) η υπερβολική λήψη κεκορεσμένων, ΚΑΙ TRANS λιπαρών οξέων, όπως οι διάφορες μαργαρίνες

4) η υπερβολική κατανάλωση κόκκινου κρέατος.

Ποία διατροφή ευνοεί την παραγωγή καλών εικοσανοειδών και επομένως τη μείωση των φλεγμονών, του κινδύνου καρδιαγγειακών επεισοδίων και άλλων προβλημάτων;

·         Τα Άφθονα Λαχανικά,

·         Το Ψάρι,

·         Τα Φρούτα,

·         Το Ελαιόλαδο

Και Το Σημαντικότερο

·         Η Σωστή Αναλογία

·         Υδατανθράκων,

·         Πρωτεϊνών Και

·         Λίπους στα καθημερινά μας γεύματα.

Το ευτύχημα από τη μελέτη των εικοσανοειδών είναι ότι μπορούμε να τα ρυθμίσουμε, σ’ ένα μεγάλο βαθμό, με τη σωστή διατροφή.

Ο άλλος τρόπος για να βοηθήσουμε τη σωστή αναλογία ΑΑ/ΕΡΑ είναι η λήψη ιχθυελαίου .

Παίρνοντας ιχθυέλαιο, αυξάνουμε την ποσότητα του ΕΡΑ ,τα καλά εικοσανοειδή, με αποτέλεσμα,

·       Μείωση Των Φλεγμονών,

·       Καλλίτερες Κυτταρικές Μεμβράνες,

·       Προστασία Των Αγγειακών Τοιχωμάτων Και

·       Μείωση Του Κινδύνου Καρδιαγγειακών Παθήσεων Μέχρι Και 70%.

Ακόμα Προστασία Από

Την Οστεοπόρωση,

Το Αλτσχάϊμερ,

Μείωση Των Πόνων Από Τα Αρθριτικά Και Γενικότερα

 Βελτίωση Της Υγείας.

 Ας δουμε τώρα το DHA, ή άλλως Docosahexaenoic acid

 

Είναι ένα άλλο ω-3 λιπαρό οξύ μακράς αλυσίδας και αποτελεί  βασικό συστατικό του λίπους του εγκεφάλου.

Περισσότερο από το 65% του βάρους του εγκεφάλου είναι λίπος.

Το DHA, είναι απαραίτητο για την κατασκευή του νευρικού ιστού και βοηθάει τις λειτουργίες του νευρικού μας συστήματος.

Ετσι τα ιχθυέλαια βοηθούν την μνήμη, με εντυπωσιακό τρόπο.

 

Τα στοιχεία τα άντλησα απο άρθρο της διακεκριμμένης :

Δρ.  Αγγελικής Τριανταφύλλου – Πιτίδη, Αναπλ.Καθηγ.Ιατρικής Παν.Αθηνών

 

 

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: