RSS Feed

ΕΙΜΑΙ 68 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ..ΦΟΒΑΜΑΙ..ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για σαρδέλα

   

Δεν είναι μόνο τα κλειδιά που χάσαμε ·είναι και τα γυαλιά μας που ψάχνουμε πάνω στη μύτη μας και·το τηλέφωνο του φίλου που ξεχάσαμε και·το όνομα του γείτονα που μας διαφεύγει.·Το όνομα του αγαπημένου ηθοποιού, που δεν θυμόμαστε.·Το φάρμακο που μας έδωσε ο γιατρός  

Αν τα προβλήματα που έχουμε με τη μνή μη μας  είναι τέτοιου είδους, δεν χρειάζεται να πηγαίνει ο νους μας στο Αλτσχάιμερ.Φυσικά, όσο μεγαλώνουμε τόσο η μνήμη μας γίνεται πιο επιλεκτική, με αποτέλεσμα να συγκρατούμε μόνο σημαντικές πληροφορίες.Από την άλλη, η απώλεια των νευρικών κυττάρων αναπληρώνεται κατά κάποιον τρόπο  από τις εμπειρίες μας,γι’ αυτό έχουμε ηλικιωμένους με λαμπρά μυαλά έστω και αν πάτησαν τα 80.

 

 

 

Ομως, υπάρχουν και ένα σωρό άλλοι λόγοι που μπορεί να ευθύνο νται για τα κενά της μνήμης μας, και όχι μόνο οι εκφυλιστι κές νόσοι. Το έντονο, καθημερινό στρες Από τους πιο κακούς συμβούλους της μνήμης είναι το στρες. Όταν, μάλιστα, είναι έντονο και παρατεταμένο,  μπορεί να οδηγήσει στην κατάθλιψη και να αλλάξει τη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου μας.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για σαρδέλα

 

 

Τα υψηλά επίπεδα των ορμονών του στρες φθείρουν τα κύτ ταρα του εγκεφάλου και βλάπτουν τον ιππόκαμπο, συστάδα κυττάρων που ρυθμίζουν τη μνήμη Λειτουργώντας υπό την επίδραση έντονου στρες, τόσο η μνήμη όσο και η κρίση μας επηρεάζονται αρνητικά και προκαλούνται διαταραχές της συγκέντρωσης και της προσοχής. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των μαθητών που. Ενώ Έχουν Μελετήσει, Την Ώρα Των Εξετάσεων Ξεχνούν Τα Πάντα.Ενας πιανίστας ασκείται 5-9 ώρες τη μέρα..Αλήθεια,Γνωρίζετε κάποιον ή κάποιαν πιανίστα με άνοια;Η άσκηση διατηρεί τους νευρώνες ακέραιους  απ το Β-αμυλοειδές.Όσοι έχουμε υιοθετήσει επί χρόνια ανθυγιεινές  συνήθειες π.χ. καπνίζουμε, ξενυχτάμε πίνουμε αλκοόλ, δεν ασκούμαστε, αποφεύγουμε τα φρούτα και τα λαχανικά αντιμετωπίζουμε τριπλάσιο κίνδυνο να εμφα νίσουμε σημαντική φθορά των νοητικών μας ικανο τήτων και διπλάσιο κίνδυνο να αναπτύξουμε προβλήματα μνήμης.

 

 

 

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ,για παράδειγμα, καταστέλλει τη λειτουργία του νευρικού συστήματος, με απο τέλεσμα ο εγκέφαλος να μην μπορεί να απομνημονεύει με ευκολία. Επιπλέον, επηρεάζονται και άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως η κρίση και η οργανωτική ικανότητα. Από την άλλη, το κάπνισμα προκαλεί σύσπαση και ανεπαρκή αιμάτωση των αγγείων του εγκεφάλου. Οι δεκάδες, μάλι στα, χημικές ουσίες που απελευθερώνονται κατά την καύση του,μπορούν να προκαλέσουν  μικρο-αγγειοπάθεια.

 

 

 

Ο ύπνος που δεν ξεκουράζει Η πρόσκαιρη απώλεια μνήμης μπορεί να σχετίζεται με έλλειψη ή κακή ποιότητα ύπνου. Ο ύπνος βοηθά στη μνήμη και είναι απαραίτητος για τη διαδι κασία της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, βοηθά να αποθη κεύονται και να «ταξινομούνται» οι πληροφορίες που παίρ νουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αντίθετα, όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά ή καλά, τότε μπορεί να παρουσιάσουμε αδυναμία συγκέντρωσης και απώλεια μνήμης.Οι αρνητικές σκέψεις.

 

 

Πίσω από την αφηρημάδα και τα συχνά κενά μνήμης  μπορεί να κρύβεται η κακή συναισθηματική μας κατάσταση. Όταν ο νους είναι απασχολημένος με ανήσυχες και καταθλιπτικές σκέψεις, η μνήμη αποδιοργανώνεται.·Η έλλειψη ελπίδας, αυτοπεποίθησης,·η αίσθηση ανικανότητας, είναι αρνητικά συναισθήματα που της δημιουργούν προβλήματα. Χωρίς άγχος και θλιβερές σκέψεις, οι δυνατότητες της μνήμης μας είναι πολύ μεγαλύτερες.

 

 

 

Η πλήξη και η μοναξιά Η απουσία φίλων και συναναστροφών «κοιμίζουν» τα εγκεφαλικά μας κύτταρα.Γι’ αυτό και η μονα ξιά θεωρείται  από τους χειρότερους εχθρούς της μνήμης, του λόγου και της σκέψης.Ένας άνθρωπος που ζει μόνος, δεν έχει ενδιαφέροντα, η ζωή του είναι μονότονη,δεν διεγεί ρει το μυαλό του με καινούργια μηνύματα,είναι πιθανό να παρουσιάσει σταδιακά εξασθένηση της μνήμης του.·Όσο πιο συχνά μιλάμε στο τηλέφωνο ·όσο πιο συχνά βγαίνουμε για να διασκεδάσουμε και να συζητήσουμε, τόσο καλύτερη μνήμη θα έχουμε.Η έντονη κοινωνική ζωή φαίνεται πως βοηθά να διατηρούνται σε καλό επίπεδο οι εγκεφαλικές μας λειτουργίες,ενώ η διαδικασία της συνομιλίας αφυπνίζει τη μνήμη..

 

 

 

Η πολύωρη και παθητική παρακολούθηση τηλεόρασης απο κοιμίζει τις μνημονικές μας ικανότητες, καθώς η μνήμη θέλει εξάσκηση για να παραμείνει ακμαία.Αμερικανοί ερευ νητές από την κλινική Mayo υποστηρίζουν ότι σε σχετική έρευνα φάνηκε πως όσοι παρακολουθούσαν τηλεόραση για λιγότερο από 4 ώρες την ημέρα είχαν 50% μειωμένη πιθα νότητα να εμφανίσουν άνοια σε σχέση με αυτούς που παρέ μεναν κολλημένοι μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.Πολλά δημοφιλή φάρμακα που παίρνουμε για προβλήματα υγείας μπορεί να ευθύνονται για τα σκαμπανεβάσματα της μνήμης μας.

 

Σχετική εικόνα

 

 

Η καλύτερη πρόταση για τη διατροφή μας είναι η προσα ρμογή στο μεσογειακό πρότυπο. Όσο περισσότερο συμμορ φωνόμαστε σε αυτό τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος για άνοια. Φροντίστε, λοιπόν, να τρώτε:Πρωινό, γιατί ενισχύει την πρόσφατη μνήμη και βελτιώνει την απόδοση στη δουλειά ή το σχολείο.Φρούτα και λαχανικά, γιατί φαίνεται ότι έχουν ευεργετική επίδραση στη μνήμη,χάρη στις πολλές αντιο ξειδωτικές τους ουσίες.Καταναλώνετε φρέσκα φρούτα και χυμούς (2-3 μερίδες την ημέρα) και 2 σαλάτες ημερησίως Όσπρια και λαδερά 1-2 φορές την εβδομάδα .

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για σαρδέλα

 

 

Φυτικές ίνες  πλήρες ψωμί ακατέργαστο ρύζι,Τροφές πλού σιες σε ω-3 , πέστροφα,τόνο, σαρδέλα, σκουμπρί, σπα νάκι 1-2 φορές την εβδομάδα. Κόκκινο κρέας και που λερικά  (άπαχα) 1 φορά την εβδομάδα.Τροφές πλούσιες σε βιτα μίνες του συμπλέγματος Β (γάλα και γιαούρτι ), γιατί βοη θούν τη μνήμη και συμβάλλουν στην προστασία από ορισμέ να νευρολογικά προβλήμα τα.Βιταμίνη Ε, γιατί ενισχύει το μεταβολισμό του εγκεφάλου, που επιβραδύνεται με το πέρα σμα των χρόνων.

 

 

 

Κόκκινο κρασί, 1 ποτηράκι την ημέρα για τις γυναίκες και 2 για τους άνδρες.Τσάι (έως 1-3 φλιτζάνια την ημέρα). Οργανώστε την άμυνά σας κατά της άνοιας Οι δημιουργικές δραστηριότητες, η σωστή διατροφή, η συστηματική άσκηση ακονίζουν τη μνήμη και βοηθούν ενάντια στη φθορά που επιφέρουν  όλοι οι επιβαρυντικοί παράγοντες που αναφέ ραμε.

 

 

Οι δια-δικτυακές αναζητήσεις δεν αποτελούν μόνο ένα χρή σιμο εργαλείο στη δουλειά μας, αλλά και ένα είδος εγκεφα λικής άσκησης. Και για του λόγου το αληθές, ειδικοί του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες εκτιμούν ότι :η συχνή αναζήτηση στο Διαδίκτυο επιβραδύνει την ανά πτυξη της άνοιας.Σε ειδική μελέτη που έγινε, μάλιστα, φά νηκε ξεκάθαρη βελτίωση των νοητικών διεργασιών σε περιο χές του εγκεφάλου που σχετίζονταν με τη μνήμη.

 

 

 

Ασκηθείτε.

Το σώμα και το μυαλό είναι αλληλένδετα. Έρευνες δείχνουν ότι η συστηματική άσκηση μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας κατά 50%. Συγκεκριμένα, διεγείρει την α ναγέννηση των νευρικών κυττάρων και συντελεί στην καλή καρδιακή λειτουργία,ενώ οξυγονώνει σωστά και τον εγκέφα λο.Η καλή αιμάτωση του εγκεφάλου έχει αποδειχτεί ότι ενι σχύει τις νοητικές μας λειτουργίες.Οι ειδικοί συνιστούν άσ κηση :3 φορές την εβδομάδα, από 30-45 λεπτά.

 

 

 

Ελαιόλαδο κατά προτίμηση, αντί για άλλες λιπαρές ύλες Μέλι, γιατί ανεβάζει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, η οποία θεωρείται το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου. Δεν χρειαζονται τελικα πολλα, για να ειναι κανεις ευτυχισμενος. Χαιρετε.

Δ

 

 








 

Advertisements

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

3 responses »

  1. Reblogged this on iassis and commented:

    Ο Γιωργάκης, φίλος απ τα μαθητικά θρανία,¨περασε απέναντ騴΄οπως τον προσφώνησε ο συμμαθητής μας Λεωνίδας..Ωραιοποιημένες εκφράσεις για τον ανίκητο εχθρό..Ομως ο Γιωργάκης έφυγε αφού πρώτα είχε χάσει την επαφή του με τον κόσμο του..Η άνοια απ τα 55 τον πέρασε στην ανυπαρξία πολύ ενωρίς..Ισως όλα αυτα τα χρόνια να καθαριζε ,δια του μαρτυρίου, τις α-μαρτίες του…Ποιός ξέρει..

  2. Απλά ευχαριστώ, και συνυπογράφω.

  3. Ιωάννης Γρατσίας

    Όταν κάποιος αποφασίζει να ασχοληθεί με το μυαλό του, τότε αρχίζει και ασχολείται με την Ουσία αφήνοντας πίσω την Περι-Ουσία.

    Παύει να ασχολείται με αξίες που εφηύρε ο καταναλωτικός κόσμος που ζούμε, και αναζητά τις αρχέγονες απολαύσεις της ζωής.

    Καλές σκέψεις, υγιής κοινωνικότητα, ενασχόληση με πράγματα που μας ευχαριστούν, περπάτημα, καλή διατροφή και ύπνος, μπορούν να μας απαλλάξουν από τον φόβο των περισσότερων νοσημάτων, μεταξύ των οποίων και οι νοητικές δυσλειτουργίες.

    Πιστεύω στις αξίες του Θεού που γλυκαίνουν την σκέψη, το μυαλό.
    Επαγρυπνώ και αρνούμαι τις αξίες που προσπαθούν να μας επιβάλουν με μοχλούς τον φόβο την στέρηση της χαράς και της υγείας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: