RSS Feed

ΕΙΜΑΙ 68 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ..ΦΟΒΑΜΑΙ..ΤΗΝ ΑΝΟΙΑ.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για σαρδέλα

   

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για φάρμακο

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για καθημερινό στρες

 

 

 

Το έντονο, καθημερινό στρες ειναι από τους πιο κακούς συμβούλους της μνήμης . Όταν, μάλιστα, είναι και παρατεταμένο,  μπορεί να οδηγήσει στην κατάθλιψη και να αλλάξει τη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου μας.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για σαρδέλα

 

 

 

Τα υψηλά επίπεδα των ορμονών του στρες  φθείρουν  τα κύτταρα του εγκεφάλου και βλάπτουν τον ιππόκαμπο,συστάδα κυττάρων που ρυθμίζουν τη μνήμη .

Λειτουργώντας υπό την επίδραση έντονου  στρες, τόσο η μνήμη όσο και η κρίση μας επηρεάζονται αρνητικά και προκαλούνται διαταραχές  της συγκέντρωσης και της προσοχής. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των μαθητών που. Ενώ Έχουν Μελετήσει, Την Ώρα Των Εξετάσεων  Ξεχνούν Τα Πάντα.

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για πιανίστας

 

 

Ενας πιανίστας ασκείται 5-9 ώρες τη μέρα. Γνωρίζετε κάποιον ή κάποιαν πιανίστα με άνοια; 

Όσοι έχουμε υιοθετήσει επί χρόνια ανθυγιεινές συνήθειες π.χ. καπνίζουμε, ξενυχτάμε πίνουμε   αλκοόλ, δεν ασκούμαστε, αποφεύγουμε τα φρούτα και τα λαχανικά  αντιμετωπίζουμε  τριπλάσιο κίνδυνο να εμφανίσουμε σημαντική φθορά των νοητικών μας ικανοτήτων και διπλάσιο κίνδυνο να αναπτύξουμε προβλήματα μνήμης.

 

 

 

 

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ,για παράδειγμα, καταστέλλει τη λειτουργία του νευρικού συστήματος, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να μην μπορεί να απομνημονεύει με ευκολία. Επιπλέον, επηρεάζονται και άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως η κρίση και η οργανωτική ικανότητα.

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Όσπρια και λαδερά

 

 

 

Από την άλλη, το κάπνισμα προκαλεί σύσπαση  και ανεπαρκή αιμάτωση των αγγείων του εγκεφάλου . Οι δεκάδες, μάλιστα, χημικές ουσίες που απελευθερώνονται κατά την καύση του, μπορούν να προκαλέσουν  μικρο-αγγειοπάθεια.

 

 

 

 

 

Ο ύπνος που δεν ξεκουράζει Η πρόσκαιρη απώλεια μνήμης μπορεί να σχετίζεται με έλλειψη ή κακή ποιότητα ύπνου. Ο ύπνος βοηθά στη μνήμη και είναι απαραίτητος για τη διαδι κασία της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, βοηθά να αποθη κεύονται και να «ταξινομούνται» οι πληροφορίες που παίρ νουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αντίθετα, όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά ή καλά, τότε μπορεί να παρουσιάσουμε αδυναμία συγκέντρωσης και απώλεια μνήμης.Οι αρνητικές σκέψεις.Πίσω από την αφηρημάδα και τα συχνά κενά μνήμης  μπορεί να κρύβεται η κακή συναισθηματική μας κατάσταση. Όταν ο νους είναι απασχολημένος με ανήσυχες  και  καταθλιπτικές  σκέψεις, η μνήμη αποδιοργανώνεται.

Η έλλειψη  ελπίδας, αυτοπεποίθησης, η αίσθηση ανικανότητας,  είναι αρνητικά συναισθήματα που της δημιουργούν προβλήματα. Χωρίς άγχος και θλιβερές σκέψεις, οι δυνατότητες της μνήμης μας είναι πολύ μεγαλύτερες.

 

 

 

 

 

Η πλήξη και η μοναξιά Η απουσία φίλων και συναναστροφών «κοιμίζουν» τα εγκεφαλικά μας κύτταρα.Γι’ αυτό και η μοναξιά θεωρείται  από τους χειρότερους εχθρούς της μνήμης, του λόγου και της σκέψης. Ένας άνθρωπος που ζει μόνος, δεν έχει ενδιαφέροντα, η ζωή του είναι μονότονη,δεν διεγείρει το μυαλό του με καινούργια μηνύματα, είναι πιθανό να παρουσιάσει σταδιακά εξασθένηση της μνήμης του.Όσο πιο συχνά μιλάμε στο τηλέφωνο·όσο πιο συχνά βγαίνουμε για να διασκεδάσουμε και να συζητήσουμε, τόσο καλύτερη μνήμη θα έχουμε.Η έντονη κοινωνική ζωή φαίνεται πως βοηθά να διατηρούνται σε καλό επίπεδο οι εγκεφαλικές μας λειτουργίες,ενώ η διαδικασία της συνομιλίας αφυπνίζει τη μνήμη.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για παρακολούθηση τηλεόρασης

 

 

Η πολύωρη και παθητική παρακολούθηση τηλεόρασης απο κοιμίζει τις μνημονικές μας ικανότητες, καθώς η μνήμη θέλει εξάσκηση για να παραμείνει ακμαία.Αμερικανοί ερευνητές από την κλινική Mayo υποστηρίζουν ότι σε σχετική έρευνα φάνηκε πως όσοι παρακολουθούσαν τηλεόραση για λιγότερο από 4 ώρες την ημέρα είχαν 50% μειωμένη πιθανότητα να εμφανίσουν άνοια σε σχέση με αυτούς που παρέμεναν κολλημένοι μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. 

Πολλά δημοφιλή φάρμακα που παίρνουμε για προβλήματα υγείας μπορεί να ευθύνονται για τα σκαμπανεβάσματα της μνήμης μας.

 

 

Σχετική εικόνα

 

 

Η καλύτερη πρόταση για τη διατροφή μας είναι η προσαρμογή στο μεσογειακό πρότυπο. Όσο περισσότερο συμμορφωνόμαστε σε αυτό τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος για άνοια. Φροντίστε, λοιπόν, να τρώτε:

 

 

 

Σχετική εικόνα

 

 

 

Πρωινό, γιατί ενισχύει την πρόσφατη μνήμη και βελτιώνει την απόδοση στη δουλειά ή το σχολείο.

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Φρούτα και λαχανικά,

 

 

Φρούτα και λαχανικά, γιατί φαίνεται ότι έχουν ευεργετική επίδραση στη μνήμη,χάρη στις πολλές αντιοξειδωτικές τους ουσίες.

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Φρούτα και λαχανικά,

 

 

 

 

Καταναλώνετε φρέσκα φρούτα και χυμούς (2-3 μερίδες την ημέρα) και 2 σαλάτες ημερησίως Όσπρια και λαδερά 1-2 φορές την εβδομάδα

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Όσπρια και λαδερά

 

 

Φυτικές ίνες πλήρες ψωμί  Τροφές πλούσιες σε ω-3  σαρδέλα, σπανάκι 1-2 φορές την εβδομάδα.  Κόκκινο κρέας και πουλερικά  (άπαχα) 1 φορά την εβδομάδα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β οπως το  γιαούρτι , γιατί βοηθούν τη μνήμη και συμβάλλουν στην προστασία από ορισμένα νευρολογικά προβλήματα. 

 

 

 

 

 

Σχετική εικόνα

 

 

 

Κόκκινο κρασί, 1 ποτηράκι την ημέρα για τις γυναίκες και 2 για τους άνδρες.Τσάι έως 1-3 φλιτζάνια την ημέρα Οργανώστε την άμυνά σας κατά της άνοιας 

Οι δημιουργικές δραστηριότητες, η σωστή διατροφή, η συστηματική άσκηση ακονίζουν τη μνήμη και βοηθούν ενάντια στη φθορά που επιφέρουν  όλοι οι επιβαρυντικοί παράγοντες που αναφέραμε. Οι δια-δικτυακές αναζητήσεις δεν αποτελούν μόνο ένα χρήσιμο εργαλείο στη δουλειά μας, αλλά και ένα είδος εγκεφαλικής άσκησης. Και για του λόγου το αληθές, ειδικοί του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες εκτιμούν ότι :η συχνή αναζήτηση στο Διαδίκτυο επιβραδύνει την ανάπτυξη της άνοιας.Σε ειδική μελέτη που έγινε, μάλιστα, φάνηκε ξεκάθαρη βελτίωση των νοητικών διεργασιών σε περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονταν με τη μνήμη.

 

Ασκηθείτε.

 

 

 

 

 

 

Το σώμα και το μυαλό είναι αλληλένδετα. Έρευνες δείχνουν ότι η συστηματική άσκηση μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας κατά 50%. Συγκεκριμένα, διεγείρει την αναγέννηση των νευρικών κυττάρων και συντελεί στην καλή καρδιακή λειτουργία,ενώ οξυγονώνει σωστά και τον εγκέφαλο.

Η καλή αιμάτωση του εγκεφάλου έχει αποδειχτεί ότι ενι σχύει τις νοητικές μας λειτουργίες.Οι ειδικοί συνιστούν άσκηση :3 φορές την εβδομάδα, από 30-45 λεπτά.

 

 

 

 

 

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Ελαιόλαδο

 

 

Ελαιόλαδο κατά προτίμηση, αντί για άλλες λιπαρές ύλες Μέλι, γιατί ανεβάζει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, η οποία θεωρείται το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου. Δεν χρειαζονται τελικα πολλα, για να ειναι κανεις ευτυχισμενος.

 

Χαιρετε.

 

 

 

 

 

 

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

3 responses »

  1. Reblogged this on iassis and commented:

    Ο Γιωργάκης, φίλος απ τα μαθητικά θρανία,¨περασε απέναντ騴΄οπως τον προσφώνησε ο συμμαθητής μας Λεωνίδας..Ωραιοποιημένες εκφράσεις για τον ανίκητο εχθρό..Ομως ο Γιωργάκης έφυγε αφού πρώτα είχε χάσει την επαφή του με τον κόσμο του..Η άνοια απ τα 55 τον πέρασε στην ανυπαρξία πολύ ενωρίς..Ισως όλα αυτα τα χρόνια να καθαριζε ,δια του μαρτυρίου, τις α-μαρτίες του…Ποιός ξέρει..

  2. Απλά ευχαριστώ, και συνυπογράφω.

  3. Ιωάννης Γρατσίας

    Όταν κάποιος αποφασίζει να ασχοληθεί με το μυαλό του, τότε αρχίζει και ασχολείται με την Ουσία αφήνοντας πίσω την Περι-Ουσία.

    Παύει να ασχολείται με αξίες που εφηύρε ο καταναλωτικός κόσμος που ζούμε, και αναζητά τις αρχέγονες απολαύσεις της ζωής.

    Καλές σκέψεις, υγιής κοινωνικότητα, ενασχόληση με πράγματα που μας ευχαριστούν, περπάτημα, καλή διατροφή και ύπνος, μπορούν να μας απαλλάξουν από τον φόβο των περισσότερων νοσημάτων, μεταξύ των οποίων και οι νοητικές δυσλειτουργίες.

    Πιστεύω στις αξίες του Θεού που γλυκαίνουν την σκέψη, το μυαλό.
    Επαγρυπνώ και αρνούμαι τις αξίες που προσπαθούν να μας επιβάλουν με μοχλούς τον φόβο την στέρηση της χαράς και της υγείας

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: