RSS Feed

ΑΤΜΟΣΦΑΙΡΑ ΚΑΙ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

¨Νους υγιής εν σώματι υγιεί¨ έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι, ωστόσο στη σύγχρονη Ελλάδα η σωματική ευεξία και η βελτίωση της φυσικής κατάστασης είναι όλο και πιο δύσκολο να επιτευχθούν, ακόμη και για τους φανατικούς λάτρεις της άσκησης.Ο λόγος είναι ότι ο μολυσμένος ατμοσφαιρικός αέρας των ελληνικών πόλεων και η υψηλή θερμοκρασία τους καλοκαιρινούς μήνες δημιουργούν ένα επικίνδυνο κοκτέιλ που απειλεί την υγεία ακόμη και των πιο ικανών αθλητών.

Οι ρύποι ,σε συνδυασμό με τις θερμοκρασίες καύσωνα μπορεί να προκαλέσουν στους αθλουμένους μια σειρά απο δυσάρεστες επιπτώσεις όπως:

Πτώση Της Πίεσης, Ατονία, Δυσχέρεια Αναπνοής,Ισχυρούς Πονοκεφάλους,Ακόμη Και Λιποθυμια.

Ειπαμε ασκηση..οχι κι ¨ αυτο¨..για ονομα του Θεου…

Βέβαια, ούτε και η διακοπή της άθλησης τους καλοκαιρινούς μήνες αποτελεί λύση, μια και, μετά απο μόλις δύο εβδομάδων αποχή ,ο οργανισμός  σταδιακά χάνει τα επίπεδα της φυσικής κατάστασης του.

Ας δούμε για λίγο το.. προφίλ της άσκησης…

Ο συνδυασμός του βαδίσματος με αεροβική άσκηση και μυϊκή τόνωση περί τις 3 φορές την εβδομάδα, απέδειξε πως  σε διάστημα περίπου 2 μηνών έχουμε μια απώλεια βάρους (λιπώδης ιστός) αύξηση του μυϊκού ιστού,και βελτίωση της σωματικής σύστασης και αύξησης του βασικού μεταβολισμού τους.

Σε  άτομα με καρδιακά νοσήματα η άσκηση όχι μόνο.δεν είναι απαγορευμένη αλλά επιβάλλεται.

η γυμναστική μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της θνησιμότητας σε ποσοστό 20-25%, διότι η τακτική άσκηση μειώνει την καρδιακή συχνότητα και την πίεση, βελτιώνει τη μυϊκή λειτουργία και αυξάνει την ικανότητα του καρδιοπαθούς να προσλαμβάνει και να χρησιμοποιεί οξυγόνο. Επίσης περιορίζει την κακή χοληστερίνη (LDL), ενώ βοηθάει στην αύξηση της καλής χοληστερίνης (HDL) όπως επίσης επιδρά θετικά στην αντίσταση στην ινσουλίνη και στις θρομβώσεις του αίματος. Όσο το δυνατόν νωρίτερα ξεκινά κανείς την άσκηση τόσο καλύτερα.Τα άτομα στην μέση ηλικία δεν πρέπει να διστάσουν να ξεκινήσουν αθλητικές δραστηριότητες για τις οποίες τους παροτρύνουν οι φίλοι τους και ο γιατρός τους μετά από κάποια πάθηση. Το να είναι κάποιος δραστήριος μετά τα 40-50 ή και σε μεγαλύτερη ηλικία είναι καθοριστικός παράγοντας για την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού.

Πάντα όμως θα πρέπει να αποφεύγονται οι υπερβολές.

Είναι κακό να ξεκινήσετε να ασκείται υπερεντατικά κανείς, αφού μπορεί σύντομα να διαπιστώσει ότι οι δυνάμεις του δεν του επιτρέπουν να συνεχίσει σε αυτόν τον ρυθμό.Για τους ηλικιωμένους απαιτείται πολύ προσοχή  στην έναρξη της άθλησης και θα πρέπει  σίγουρα πριν ξεκινήσουν να ακολουθούν ένα προληπτικό ιατρικό  έλεγχο. Η καλύτερη συμβουλή είναι  η απώλεια βάρους σε όσους το έχουν ανάγκη και ο έλεγχος της πίεσης και των σφυγμών, ενώ απαιτείται περιοδικώς, έλεγχος της καρδιακής και αναπνευστικής λειτουργίας.

Έτσι όσοι αντιμετωπίζουν ..καρδιαγγειακά προβλήματα και υπέρταση, όσοι πάσχουν από σακχαρώδη διαβήτη, άσθμα ή υποφέρουν συχνά από..επεισόδια ζάλης, καλό θα είναι να συμβουλευθούν το γιατρό τους. Τα άτομα που απείχαν για χρόνια από κάθε μορφή άσκησης ή άτομα  παχύσαρκα, θα πρέπει να επιλέξουν μορφές άθλησης που δεν σχετίζονται με το σωματικό βάρος. Οι κίνδυνοι μετά την αποχή περιλαμβάνουν κυρίως τραυματισμούς

·Στους Αστραγάλους,

·Τα Πέλματα,

·Τα Γόνατα Και

·Την Σπονδυλική  Στήλη.

Σε  κάθε περίπτωση αυτό που πρέπει πάντα  να θυμάστε είναι ότι η καλύτερη εποχή για να ξεκινήσετε την άσκηση είναι :

όταν το σκεφθείτε

και κυρίως η συνετή και όχι η υπερεντατική άσκηση, χωρίς υπερβολές αλλά με σταδιακή πρόοδο είναι αυτή που φέρνει τα ευεργετικά αποτελέσματα. Σημαντικό ρόλο παίζει για την μέση ηλικία η διατροφή παράλληλα με την άσκηση.Όσο περνούν τα χρόνια το σώμα μας

·χάνει μυϊκή μάζα,

·αποθηκεύει λίπος ενώ

·αλλάζουν και οι διατροφικές μας ανάγκες.

Για να αποφεύγουμε την σταδιακή αύξηση βάρους πρέπει να καταναλώνουμε επαρκείς πρωτεΐνες π.χ. άπαχο κρέας, πουλερικά και ψάρι,

 

αλλά σε μικρές μερίδες.Παρ’ ότι  οι θερμίδες που καταναλώνουμε ημερησίως θα πρέπει να είναι λιγότερες, δεν πρέπει να παραλείπουμε γεύματα. Γεύματα που πρέπει να είναι πλούσια σε λαχανικά, φρούτα και αρκετό νερό.Και …άσκηση, άσκηση, άσκηση!

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: