RSS Feed

Ο πιό σοβαρός κίνδυνος..ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΣΩΜΑ

ΜΗΝ ΑΦΗΝΕΤΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ ΝΑ ΠΕΘΑΝΕΙ

  • Δεν είναι μόνο τα κλειδιά που χάσαμε,
  • είναι και τα γυαλιά μας που ψάχνουμε..πάνω στη μύτη μας και
  • το συρτάρι που ανοίξαμε και δεν θυμόμαστε τι θέλουμε να πάρουμε από μέσα και
  • το τηλέφωνο του φίλου που ξεχάσαμε και
  • το όνομα του γείτονα που μας διαφεύγει.
  • Το όνομα του αγαπημένου ηθοποιού, που δεν θυμόμαστε.
  • Το φάρμακο που μας έδωσε ο γιατρός

Αν τα προβλήματα που έχουμε με τη μνήμη μας είναι τέτοιου είδους, δεν χρειάζεται να πηγαίνει ο νους μας στο Αλτσχάιμερ.

Φυσικά, όσο μεγαλώνουμε τόσο η μνήμη μας γίνεται πιο επιλεκτική, με αποτέλεσμα να συγκρατούμε μόνο σημαντικές πληροφορίες.

Από την άλλη, η απώλεια των νευρικών κυττάρων αναπληρώνεται κατά κάποιον τρόπο από τις εμπειρίες μας, γι’ αυτό έχουμε ηλικιωμένους με λαμπρά μυαλά έστω και αν πάτησαν τα 80…

Ομως, υπάρχουν και ένα σωρό άλλοι λόγοι που μπορεί να ευθύνονται για τα… κενά της μνήμης μας, και όχι μόνο οι εκφυλιστικές νόσοι.

Το έντονο, καθημερινό στρες
Από τους πιο κακούς συμβούλους της μνήμης είναι το στρες. Όταν, μάλιστα, είναι έντονο και παρατεταμένο, μπορεί να οδηγήσει στην κατάθλιψη και να αλλάξει τη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου μας.

Τα υψηλά επίπεδα των ορμονών του στρες φθείρουν τα κύτταρα του εγκεφάλου και βλάπτουν τον ιππόκαμπο (συστάδα κυττάρων που ρυθμίζουν τη μνήμη).

Λειτουργώντας υπό την επίδραση έντονου στρες, τόσο η μνήμη όσο και η κρίση μας επηρεάζονται αρνητικά και προκαλούνται διαταραχές της συγκέντρωσης και της προσοχής. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των μαθητών που, Ενώ Έχουν Μελετήσει, Την Ώρα Των Εξετάσεων Ξεχνούν Τα Πάντα.


Ο τρόπος που ζούμε


Όσοι έχουμε υιοθετήσει επί χρόνια ανθυγιεινές συνήθειες (π.χ. καπνίζουμε, ξενυχτάμε, πίνουμε αλκοόλ, δεν ασκούμαστε, αποφεύγουμε τα φρούτα και τα λαχανικά) αντιμετωπίζουμε τριπλάσιο κίνδυνο να εμφανίσουμε σημαντική φθορά των νοητικών μας ικανοτήτων και διπλάσιο κίνδυνο να αναπτύξουμε προβλήματα μνήμης.

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων αλκοόλ, για παράδειγμα, καταστέλλει τη λειτουργία του νευρικού συστήματος, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να μην μπορεί να απομνημονεύει με ευκολία.

Επιπλέον, επηρεάζονται και άλλες λειτουργίες του εγκεφάλου, όπως η κρίση και η οργανωτική ικανότητα.

Από την άλλη, το κάπνισμα προκαλεί σύσπαση και ανεπαρκή αιμάτωση των αγγείων του εγκεφάλου.

Οι δεκάδες, μάλιστα, χημικές ουσίες που απελευθερώνονται κατά την καύση του, μπορούν να προκαλέσουν

μικρο-αγγειοπάθεια.

Ο ύπνος που δεν ξεκουράζει
Η πρόσκαιρη απώλεια μνήμης μπορεί να σχετίζεται με έλλειψη ή κακή ποιότητα ύπνου.


Ο ύπνος βοηθά στη μνήμη και είναι απαραίτητος για τη διαδικασία της μάθησης. Πιο συγκεκριμένα, βοηθά να αποθηκεύονται και να «ταξινομούνται» οι πληροφορίες που παίρνουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αντίθετα, όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά ή καλά, τότε μπορεί να παρουσιάσουμε αδυναμία συγκέντρωσης και απώλεια μνήμης.

Οι αρνητικές σκέψεις
Πίσω από την αφηρημάδα και τα συχνά κενά μνήμης μπορεί να κρύβεται η κακή συναισθηματική μας κατάσταση.

Όταν ο νους είναι απασχολημένος με ανήσυχες και καταθλιπτικές σκέψεις, η μνήμη αποδιοργανώνεται.

  • Η έλλειψηελπίδας,
  • αυτοπεποίθησης,
  • η αίσθηση ανικανότητας,

είναι αρνητικά συναισθήματα που της δημιουργούν προβλήματα.

Χωρίς άγχος και θλιβερές σκέψεις, οι δυνατότητες της μνήμης μας είναι πολύ μεγαλύτερες.

Η πλήξη και η μοναξιά

Η απουσία φίλων και συναναστροφών «κοιμίζουν» τα εγκεφαλικά μας κύτταρα.

Γι’ αυτό και η μοναξιά θεωρείται από τους χειρότερους εχθρούς της μνήμης, του λόγου και της σκέψης.

Ένας άνθρωπος που ζει μόνος, δεν έχει ενδιαφέροντα, η ζωή του είναι μονότονη, δεν διεγείρει το μυαλό του με καινούργια μηνύματα, είναι πιθανό να παρουσιάσει σταδιακά εξασθένηση της μνήμης του.

  • Όσο πιο συχνά μιλάμε στο τηλέφωνο,
  • όσο πιο συχνά βγαίνουμε για να διασκεδάσουμε και να συζητήσουμε,

τόσο καλύτερη μνήμη θα έχουμε.

Η έντονη κοινωνική ζωή φαίνεται πως βοηθά να διατηρούνται σε καλό επίπεδο οι εγκεφαλικές μας λειτουργίες, ενώ η διαδικασία της συνομιλίας αφυπνίζει τη μνήμη.


Η πολλή τηλεόραση
Η πολύωρη και παθητική παρακολούθηση τηλεόρασης «
αποκοιμίζει» τις μνημονικές μας ικανότητες, καθώς η μνήμη θέλει εξάσκηση για να παραμείνει ακμαία.

Αμερικανοί ερευνητές από την κλινική «Mayo» υποστηρίζουν ότι σε σχετική έρευνα φάνηκε πως όσοι παρακολουθούσαν τηλεόραση για λιγότερο από 4 ώρες την ημέρα είχαν 50% μειωμένη πιθανότητα να εμφανίσουν άνοια σε σχέση με αυτούς που παρέμεναν κολλημένοι μπροστά στους τηλεοπτικούς δέκτες για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.


Πολλά δημοφιλή φάρμακα
Ορισμένα από τα πλέον συνηθισμένα φάρμακα που παίρνουμε για άλλα προβλήματα υγείας μπορεί να ευθύνονται για τα σκαμπανεβάσματα της μνήμης μας.

  • Αντικαταθλιπτικά,
  • αγχολυτικά,
  • αντιυπερτασικά,
  • κορτικοειδή,
  • αντιισταμινικά

ενδέχεται να επηρεάζουν την καλή λειτουργία της μνήμης.

Το …μενού της μνήμης
Η καλύτερη πρόταση για τη διατροφή μας είναι η προσαρμογή στο μεσογειακό πρότυπο.

Όσο περισσότερο συμμορφωνόμαστε σε αυτό τόσο μικρότερος είναι ο κίνδυνος για άνοια.


Φροντίστε, λοιπόν, να τρώτε:

Πρωινό, γιατί ενισχύει την πρόσφατη μνήμη και βελτιώνει την απόδοση στη δουλειά ή το σχολείο.
Φρούτα και λαχανικά, γιατί φαίνεται ότι έχουν ευεργετική επίδραση στη μνήμη, χάρη στις πολλές αντιοξειδωτικές τους ουσίες. Καταναλώνετε φρέσκα φρούτα και χυμούς (2-3 μερίδες την ημέρα) και2 σαλάτες ημερησίως.
Όσπρια και λαδερά 1-2 φορές την εβδομάδα.
Φυτικές ίνες ,πλήρεςψωμί ,ακατέργαστορύζι,

Τροφές πλούσιες σε ω-3 σολομό, πέστροφα, ρέγκα, τόνο, σαρδέλα, σκουμπρί, σπανάκι 1-2 φορές την εβδομάδα.
Κόκκινο κρέας και πουλερικά (άπαχα) 1 φορά την εβδομάδα..ΤΟ ΠΟΛΥ..
Τροφές πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β ( γιαούρτι πλήρες λιπαρών), γιατί βοηθούν τη μνήμη και συμβάλλουν στην προστασία από ορισμένα νευρολογικά προβλήματα.
Βιταμίνη Ε, γιατί ενισχύει το μεταβολισμό του εγκεφάλου, που επιβραδύνεται με το πέρασμα των χρόνων.
Ελαιόλαδο κατά προτίμηση, αντί για άλλες λιπαρές ύλες.


Μέλι, γιατί ανεβάζει τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα, η οποία θεωρείται το κύριο καύσιμο του εγκεφάλου.
Ξηρούς καρπούς (
καρύδια, αμύγδαλα).
Κόκκινο κρασί, 1 ποτηράκι την ημέρα για τις γυναίκες και 2 για τους άνδρες.
Τσάι (έως 1-3 φλιτζάνια την ημέρα).

Οργανώστε την άμυνά σας κατά της άνοιας
Οι δημιουργικές δραστηριότητες, η σωστή διατροφή, η συστηματική άσκηση ακονίζουν τη μνήμη και βοηθούν ενάντια στη φθορά που επιφέρουν όλοι οι επιβαρυντικοί παράγοντες που αναφέραμε.

Οι δια-δικτυακές αναζητήσεις δεν αποτελούν μόνο ένα χρήσιμο εργαλείο στη δουλειά μας, αλλά και ένα είδος εγκεφαλικής άσκησης.

Και για του λόγου το αληθές, ειδικοί του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες εκτιμούν ότι :

η συχνή αναζήτηση στο Διαδίκτυο επιβραδύνει την ανάπτυξη της άνοιας.

Σε ειδική μελέτη που έγινε, μάλιστα, φάνηκε ξεκάθαρη βελτίωση των νοητικών διεργασιών σε περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονταν με τη μνήμη.


Ασκηθείτε
Το σώμα και το μυαλό είναι αλληλένδετα. Έρευνες δείχνουν ότι η συστηματική άσκηση μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας κατά 50%.


Συγκεκριμένα, διεγείρει την αναγέννηση των νευρικών κυττάρων και συντελεί στην καλή καρδιακή λειτουργία, ενώ οξυγονώνει σωστά και τον εγκέφαλο.

Η καλή αιμάτωση του εγκεφάλου έχει αποδειχτεί ότι ενισχύει τις νοητικές μας λειτουργίες.

Οι ειδικοί συνιστούν άσκηση :

3 φορές την εβδομάδα, από 30-45 λεπτά.

copyright   https://kosmaser.wordpress.com/ ©

About kosmaser

Η ασθένεια είναι ο..κανόνας ! Η υγεία η εξαίρεση ! Η θεραπεία άθλος..και η ίαση ο τελικός μας σκοπός..

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: